• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

«هدهد» تنها کتابخانه سیار سیستان و بلوچستان می باشد

  • کد خبر : 163494
  • 11 دی 1402 - 18:28
«هدهد» تنها کتابخانه سیار سیستان و بلوچستان می باشد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: کتابخانه سیار "هدهد" که در هفته کتاب امسال به بهره‌برداری رسید در حال حاضر تنها کتابخانه سیار نهاد کتابخانه‌های این استان است.

حامد زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: گستردگی و پراکندگی روستاها و مناطق عشایری و پهناور بودن سیستان و بلوچستان، جمعیت پایین مناطق روستایی و عشایری و عدم بازدهی ساخت کتابخانه‌های روستایی لزوم ارائه خدمات در این مناطق را با کتابخانه سیار یادآور می‌شود بنابراین کتابخانه سیار “هدهد” سفیر دانایی ایرانشهر با هدف توسعه عدالت فرهنگی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد راه اندازی شده است.

وی افزود: این کتابخانه سیار در روستاهای چاه جمال، سرزه علی آباد، رسول آباد، شهردراز، کورکلیان، کلینیک تاج محمد خانی، کلینیک حسن خانی، شمس آباد و روستای سرهنگ خدمت رسانی می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان با اشاره به مساحت سه متر مربعی مخزن این کتابخانه، بیان کرد: این مخزن گنجایش یک‌هزار و ۵۰۰ جلد کتاب و نشریه را دارد که در حال حاضر تعداد ۹۱۵ نسخه در آن موجود است.

زارعی گفت: منابع این کتابخانه برای همه گروه‌های سنی مناسب است، کتاب‌های کودک و نوجوان و کتاب‌های رمان و بزرگسالان در این کتابخانه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در صورت تامین خودرو از سوی شهرداری و یا خیران نهاد کتابخانه‌ها آمادگی تجهیز راه‌اندازی و جذب نیروی انسانی آن را داریم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.