• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
15

سیستان و بلوچستان رتبه دوم کشور در راه‌اندازی زمین چمن مصنوعی را دارد

  • کد خبر : 147320
  • 03 بهمن 1399 - 13:39
سیستان و بلوچستان رتبه دوم کشور در راه‌اندازی زمین چمن مصنوعی را دارد
هاتف سیستان و بلوچستان- مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: راه‌اندازی ۱۳۱ زمین چمن مصنوعی در مناطق روستایی این استان را در رده دوم کشوری در این حوزه قرار داده است.

ادهم کردزابلی مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: گستره هر یک از این زمین‌های چمن مصنوعی یکهزار و ۳۵۰ مترمربع است.

وی افزود: در سال‌های اخیر دولت تدبیر و امید به توسعه ورزش در سیستان و بلوچستان توجه ویژه داشته به طوریکه افزایش قابل توجه زمین‌های چمن مصنوعی و خانه‌های ورزش روستایی گواه این مطلب است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان ادامه داد: نقاط مختلف این استان مرزی سرشار از ظرفیت و فرصت برای انجام فعالیت‌های ورزشی مانند ساحل نوردی، موج سواری، کوهنوردی، کوهپیمائی، دومیدانی، کریکت، کبدی و انجام ورزش‌های همگانی و پیاده روی خانوادگی و ورزش‌های قهرمانی و پهلوانی است.

کردزابلی بیان کرد: هم‌اینک سرانه فضای ورزشی سیستان و بلوچستان برای هر نفر ۵۳ سانتی‌متر است که با افتتاح طرح‌های جدید شاهد افزایش این سرانه خواهیم بود.

وی از اجرای فاز آزمایشی طرح ملی بازی و نشاط در این استان با هدف سنجش و ارزیابی رشد حرکتی کودکان خبر داد و افزود: در فاز آزمایشی این طرح ۲ نفر از اساتید برجسته کشوری با هدف تغییر رفتار کودکان کم تحرک با محوریت سواد بدنی و همچنین نهادینه سازی ورزش در طول عمر در این استان آغاز شد.

وی تصریح کرد: ظرفیت مشارکت در این طرح در فاز آزمایشی محدود است و حداکثر ۱۵۰ کودک علاقمند جهت اجرای آن انتخاب شده‌اند که پس از ارزیابی‌های انجام شده با همکاری خانواده‌ها حدود ۶ هفته تمرینات هدفمند با کودکان انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.