فرودگاه ها که مبداء و مقصد مسافرت های هوایی و دروازه ورودی به شهرها و کشورها می باشند به عنوان سمبل یک شهر و کشور شناخته می شوند، زیبایی، شکوه، تسهیلات و امکانات، معماری، چشمگیری یک فرودگاه بیانگر وضعیت اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی آن شهر یا کشور است.
جایگاه فرودگاه ها به عنوان زیر بنایی ترین و مهمترین زیر ساخت نظام حمل و نقل هوایی و نقطه کانونی اتصال تمامی حلقه های زنجیره خدمت رسانی در صنعت حمل و نقل هوایی سبب شده تا از این زیر ساختها به عنوان سیستمهای پیچیده و پویای اقتصادی، اجتماعی و زیر ساختهای توسعه یاد شود.
سیستان و بلوچستان یکی از پهناورترین استان های کشور با گستردگی و فاصله زیاد شهرها از هم دیگر، و همچنین ظرفیت های گردشگری و اقتصادی بسیار ارزشمند و مهم می طلبد تا حمل و نقل هوایی در این استان توسعه مناسبی پیدا کند.
حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در این مورد بیان کرد: ۴ فرودگاه عملیاتی؛ زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار را در استان در دستور کار داریم و مجوز فرودگاه سراوان هم گرفته شده است.
وی افزود: با تلاش و همکاری مسئولان استانی بسیاری از نواقص فرودگاه زاهدان برطرف شده ضمن اینکه شرایط برای برقراری پروازهای بین المللی از طرف شرکت های هوایی پاکستان و عمان و سایر کشورها به خصوص مسیر عتبات عالیات هم مهیا شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: افزایش پروازها در خط هوایی چابهار برای معرفی ظرفیت ها و شناساندن این منطقه استراتژیک و حضور سرمایهگذاران داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: برقراری خط هوایی در داخل استان نیز به ویژه افزایش پروازها به صورت روزانه در مسیر زاهدان به چابهار نیز پیگیری می شود.
مدرس خیابانی با اشاره به اینکه برقراری خطوط هوایی چابهار برای جذب گردشگر و سرمایهگذار بسیار مهم است، افزود: طرح مولدسازی دارایی ها نیز، در همه ابعاد بایدمحقق شود و با همکاری نهادهای نظارتی، دو فروند هواپیمای موجود متعلق به یکی از شرکت های هواپیمایی، جهت استفاده در خطوط هوایی استان رفع توقیف شود.
وی با بیان اینکه پروازهای زاهدان به تهران و زاهدان به مشهد افزایش یافته، است گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و هم استانی ها پیگیریهای لازم برای افزایش پروازها انجام شد که در این راستا شرکت هواپیمایی ماهان اقدام به افزایش پرواز در مسیر تهران به زاهدان و بالعکس کرده است.