• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

گلایه های کسبه نیکشهری از وضع شدن مالیات‌های سنگین

  • کد خبر : 158237
  • 21 تیر 1402 - 9:02
گلایه های کسبه نیکشهری از وضع شدن مالیات‌های سنگین
هاتف سیستان و بلوچستان - بازاریان و فعالان اقتصادی نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان می گویند مالیات آنها نسبت به شهرهای همجوار و سایر نقاط کشور متفاوت و نسبت به تراکنش های کارتخوانها وضع می شود در صورتی که با میزان سود و هزینه آنها هم خوانی ندارد و در شهرهای کوچکی مثل نیکشهر بازار را دچار تنش می کند.

با توجه به اتمام مهلت اظهار نامه های مالیاتی در کشور، مودیان مالیاتی از طریق سامانه ،ابلاغیه های خود را دریافت کرده اند که در این بین کسبه نیکشهر مدعی هستند که توسط امور مالیاتی شهرستان نقره داغ شده اند.

امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان فنوج به هاتف سیستان و بلوچستان می گوید به دلیل عدم استقرار اداره امور مالیاتی در شهرستان فنوج، برای اعتراض به نحوه محاسبه مالیات ابلاغی کاسبان باید با هزینه های فراوان و طی مسیر ۲۸۰ کیلومتری رفت و برگشت به اداره امور مالیاتی نیکشهر مراجعه کنند.

مولوی الله بخش قاضی اظهار داشت: یک کاسب اهل روستای محترم آباد فنوج ۴۹۰ میلیون تومان مالیات برای مغازه کوچک وی در یک روستای دور افتاده وضع شده است.

احمد ملک نژاد یکی از مودیان مالیاتی گفت: چرا هیچکس به فکر بازاریان و مغازه داران نیست. کسبه نه مثل کارمندان دولتی هرماه حقوق ثابتی دارند، نه از امتیاز وام و مزایا و صدها امتیاز مسکن، بازنشستگی برخوردار هستند. در شرایطی که گرانی بیداد میکند و توانایی خرید مردم کاهش یافته است بازاریان و مغازه داران سطح درآمدشان بسیار پایین امده و از طرفی هم اجاره بها و قبوض ومالیات ها سنگین شده است.

نیکشهر

مرادبخش ویدادزهی یکی از مودیان مالیاتی که در صنف خواربار فعالیت می‌کند می گوید: مالیات وضع شده برای مودیان در نیکشهر بر اساس میزان تراکنش ها وضع می شود و بسیاری از کسبه از نحوه محاسبه مالیات آگاهی ندارند و هیچگونه اطلاع رسانی نیز در سطح شهر انجام نشده است.

مرادحاصل باشنده نیز گفت: به دلیل عدم آگاهی مردم و کافی نت ها از نحوه پر کردن اظهار نامه های مالیاتی، اداره مالیات نیکشهر در صورت اعتراض به میزان مالیات ابلاغی، مالیات آنها را ده‌ها برابر می‌کند.

عبدالغفور رئیسی یکی دیگر مودیان مالیاتی در نیکشهر گفت: صنوف تاکسیرانی، میوه و تره بار و لوازم برقی و عمده فروشان مواد غذایی مالیات هم صنف های آنان در شهرستان های همجوار و استان های دیگر نسبت به شهرستان نیکشهر بسیار پایینتر است و با توجه به ابلاغ مالیات های سنگین در نیکشهر، دیگر انگیزه ای برای کار ندارند.

بلیده نیز ضمن گلایه از شورای شهر نیکشهر نسبت به کتمان مالیات های سنگین بازاریان نیکشهری از آنان انتقاد کرد و افزود: چرا نمایندگان مردم در شوراها و مجلس مشکلات را پیگیری نمی کنند.

فرماندار نیکشهر نیز گفت : با توجه به گلایه‌های کسبه نیکشهر از میزان ابلاغیه های مالیاتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و تیم های ارزیاب برای بررسی اسناد مالیاتی به شهرستان اعزام شده و اسناد در حال بررسی است.

مجیب حسنی افزود: برای پیگیری مطالبات و مشکلات مردم از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم و این موضوع را تا حصول نتیجه دنبال می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.