• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
پلیس فتا سیستان و بلوچستان؛

تبلیغات انتخاباتی خارج از زمان قانونی در فضای مجازی تخلف است

  • کد خبر : 127710
  • 10 بهمن 1398 - 19:28
تبلیغات انتخاباتی خارج از زمان قانونی در فضای مجازی تخلف است
هاتف سیستان و بلوچستان- انجام تبلیغات مجاز انتخاباتی با بهره‌گیری از فضای سایبر را، همان تبلیغات در فضای واقعی به مدت هفت روز می باشد.

سرهنگ حسن کیخا سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان با اشاره به تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و حواشی آن در فضای مجازی اظهار داشت: رصد فعالیت‌ها و جریانات خبری مرتبط به انتخابات در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است و در صورت مشاهده مواردی مبنی بر رویت تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی، به ستاد برگزاری انتخابات وزارت کشور و سایر مراجع ذی صلاح قانونی منعکس می‌شود.

وی افزود: تمامی شرایط و ضوابط تبلیغ و اقدام داوطلبان مجاز به تبلیغات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی، تابع قوانین و مقررات ستاد برگزاری انتخابات است.

سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان عمده‌ترین تخلفات انتخاباتی را آغاز تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی اعلام کرد و بازه زمانی انجام تبلیغات مجاز انتخاباتی با بهره‌گیری از فضای سایبر را، همان تبلیغات در فضای واقعی به مدت هفت روز عنوان کرد و گفت: در خارج از محدوده زمانی تعیین شده، هرگونه تبلیغات انتخاباتی برای کاندیداها جزو موارد تخلفاتی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه یکی از آفت‌های فضای مجازی در دوران انتخابات افزایش شایعات بی پایه و اساس علیه اشخاص و گروه های سیاسی است؛ از شهروندان خواست ضمن حفظ هوشیاری، از عضویت در گروه های ناشناس و ارسال اطلاعات شخصی و حساب‌های مالی به افراد غریبه جدا خودداری و به هیچ عنوان محتوای کذب و شایعات موجود در فضای مجازی را باز نشر نکنند.

سرهنگ کیخا خاطرنشان کرد: کاندیداها نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلفاتی در فضای مجازی با در دست داشتن سوابق و ادله موجود با مراجعه به مراجع قضایی و طرح شکایت قانونی در پلیس فتا مرکز استان و شهرستان‌ها اقدام و با پلیس و مراجع قانونی همکاری کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=127710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.