• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
12
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار؛

ساماندهی اراضی سکونتی روستای تیس چابهار در حال انجام می باشد

  • کد خبر : 130958
  • 28 اسفند 1398 - 13:48
ساماندهی اراضی سکونتی روستای تیس چابهار در حال انجام می باشد
هاتف سیستان و بلوچستان- خزائنی گفت: بهسازی و بازگشایی معابر و آبرسانی به روستا از جمله اقداماتی خواهد بود که بنیاد مسکن در قالب این تفاهم‌نامه انجام خواهد داد.

 گرشاسب خزائنی معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار با تشریح پروژه‌های در دست اجرای روستای تیس چابهار اظهار داشت: تفاهم‌نامه بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در جهت ساماندهی و اجرای پروژه‌های عمرانی در روستای تیس منعقد شده و این تفاهم‌نامه می‌تواند موجب تعیین تکلیف اراضی روستای تیس که مدت طولانی است بلاتکلیف مانده است شود.

وی افزود: بهسازی و بازگشایی معابر و آبرسانی به روستا از جمله اقداماتی خواهد بود که بنیاد مسکن در قالب این تفاهم‌نامه انجام خواهد داد.

وی گفت: ۲ دفتر خدمات برون‌سپاری از امکانات بخش خصوصی برای تسریع و صدور پروانه‌های ساختمانی استفاده خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که با تسریع در اجرای این پروژه سیما و منظر روستا از لحاظ نظم دهی به ساخت‌ و سازها با صدور پروانه کار از طرف مدیریت شهرسازی سازمان متحول خواهد شد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار ادامه داد: هم‌اینک با هرگونه ساخت‌ و ساز نامتعارف و غیرقانونی در روستا جلوگیری می‌شود و سازمان منطقه آزاد توانسته با همکاری بنیاد مسکن از تصرفات اراضی دولتی و متعلق به سازمان بطور کامل جلوگیری کند.

خزائنی بیان کرد: طرح ویژه روستای تیس در سالجاری توسط سازمان منطقه آزاد تهیه و تصویب شده که بر اساس آن ۱۰۰ هکتار به محدوده طرح هادی قبلی مصوب سال ۱۳۸۹ افزوده‌ شده و از طرفی با توجه به تصویب شیوه‌نامه واگذاری املاک و اراضی روستا در نشست شورای حفاظت از اراضی که با حضور رییس‌ کل دادگستری و دادستان مرکز سیستان و بلوچستان تصویب گردیده مجری طرح ساماندهی (بنیاد مسکن استان) می‌بایست سرعت بیشتری به روند تعیین تکلیف اراضی و صدور سند مالکیت بدهد تا بتوانیم امکانات لازم را در جهت بهبود سطح رفاه و خدمات‌رسانی برای اهالی روستای تیس فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: درصدد بهبود و تغییر چهره روستای تاریخی تیس با انجام و اجرای پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی‌شده در قالب کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم.

وی گفت: توسعه عمرانی و رفاهی و خدمات‌رسانی به مردم روستای تیس به‌عنوان یکی از مهمترین رویکردهای سازمان منطقه آزاد چابهار در مدیریت فعلی است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=130958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.