• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
15

باران بهاری منازل مسکونی روستای تیس را تخریب کرد

  • کد خبر : 131413
  • 05 فروردین 1399 - 14:32
باران بهاری منازل مسکونی روستای تیس را تخریب کرد
هاتف سیستان و بلوچستان- ساعت های یک شب صدای مهیبی را شنیدیم، شبیه به صدای یک انفجار بزرگ، تصور میکردیم که شاید ترانس برق باشد، اما انگار این طور نبود آب از کوچه ها همانند رودهای خروشان جاری بود و به درون خانه ها می آمد و آب هر آنچه را بر سر راه می بیند...

با پیش بینی بارش باران بهاری در شهرستان چابهار این بار دیوار منازل مسکونی مردم روستای تیس تخریب شد روستای تیس در دامنه کوی پیلبند قرار دارد و یادگاری های کهن تاریخی را در دل دارد.

در گذشته باران های شدیدی را این روستا تجربه کرده است آب باران در پشت بندهای خاکی جمع میشد ولی اینبار بندهای خاکی توان نگهداری حجم آب را نداشتند و آب باران به سمت روستا سرازیر شد و باعث تخریب دیوارها و خانه ها شد.

برای مهار کردن آب باران در روستای تیس دو بند خاکی بزرگ ساخته اند که بند خاکی اول پر از آب ومستحکم  خودش را نگه داشته بود اما بند خاکی دوم با فشار و حجم بالای آب تخریب شده بود و آب را با سرعت و فشار زیادی به روستا روانه میکند.

به گفته مردم باران شدیدی دیشب بارید بطوری که آب کم کم به درون خانه هایمان می آمد بعد از اینکه باران تمام شد ساعت های یک شب صدای مهیبی را شنیدیم، شبیه به صدای یک انفجار بزرگ، تصور میکردیم که شاید ترانس برق باشد، اما انگار این طور نبود آب از کوچه ها همانند رودهای خروشان جاری بود و به درون خانه ها می آمد و آب هر آنچه را بر سر راه می بیند از دیوار بلوکی گرفته تا سرسره پلاستیکی پارک روستا را با خودش می برد.

با نگاه مردی پر از غم که کنار اتاقش نشسته است بسویش می روم حسی میگوید که هیچ مپرس آنچه گفتنی باشد عیان است، همسایه اش که برای تسکین خاطرش نشسته بود میگفت ماشینی که می بینید تا سقف زیر خاک است حیاط خانه ای که داخلش هستید و حالا هیچ است شُک بزرگی بهش وارد کرده است حالا نمی داند چکار کند؟ او حالا فقط یک کلمه می داند و آن هم هیچ است.

افرادی مسئول به همراه دهیار روستا خانه به خانه می رفتند و برگه های دست نویس به مردم می دادند که با نشان دادن این برگه ها در سالن ورزشی روستا کمک های اولیه و ضروری خودشان را تحویل بگیرند از ذکر اقلام بدلیل اینکه کمک های ضروری و اولیه ناچیزی می باشند پرهیز میکنم.

امید است که با برنامه ریزی و تدابیر ویژه ای که اندیشیده خواهد شد اولین و آخرین خواسته مردم که همان مساعدت در بازسازی منازل شان می باشد به این درد مردم التیام بخشیده شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=131413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.