• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7

کرونا اهدای خون در سیستان و بلوچستان را کاهش داد

  • کد خبر : 131698
  • 10 فروردین 1399 - 12:08
کرونا اهدای خون در سیستان و بلوچستان را کاهش داد
هاتف سیستان و بلوچستان- خسروی گفت: با توجه به مصرف بالای خون و فرآورده‌های خونی در استان تاکنون ۴۸۸ واحد از سایر استان‌های کشور دریافت کرده‌ایم که با توجه به کاهش مراجعه کنندگان بدلیل شیوع ویروس کرونا، تعطیلی ادارات و دانشگاه‌ها احتمال اینکه در هفته‌های آینده با مشکل جدی مواجه باشیم وجود دارد.

دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پنج روز اول سالجاری میزان مراجعه اهدا کنندگان خون در سیستان و بلوچستان ۸۱۷ نفر بوده که از این تعداد ۶۵۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون هزار و  ۳۴۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان توزیع شده که ۹۵درصد پاسخگوی درخواست بیمارستان‌ها بوده‌ایم.

وی گفت: با توجه به مصرف بالای خون و فرآورده‌های خونی در استان تاکنون ۴۸۸ واحد از سایر استان‌های کشور دریافت کرده‌ایم که با توجه به کاهش مراجعه کنندگان بدلیل شیوع ویروس کرونا، تعطیلی ادارات و دانشگاه‌ها احتمال اینکه در هفته‌های آینده با مشکل جدی مواجه باشیم وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان ادامه داد: قابل ذکر است پایگاه‌های انتقال خون در سیستان و بلوچستان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=131698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.