• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
8

۲۰ معدن غیرفعال سیستان و بلوچستان به چرخه تولید بازگشت

  • کد خبر : 146100
  • 23 مرداد 1399 - 19:10
۲۰ معدن غیرفعال سیستان و بلوچستان به چرخه تولید بازگشت
هاتف سیستان و بلوچستان- موهبتی گفت: ۱۱۱ واحد تولیدی و ۲۰ معدن تعطیل شده این استان با ایجاد تسهیلات لازم و رفع موانع به چرخه تولید بازگشتند.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در همایش فرمانداران استان سیستان و بلوچستان که با هدف آمادگی فرمانداران برای بودجه سال آینده و بررسی روند اعتبارات ثبت شده در طرح‌های مختلف امسال برگزار شد، بر اولویت‌گذاری در طرح‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های شهرستان‌ها براساس اعتبارات سال آینده تاکید کرد.

وی افزود: تاکنون در حوزه سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید ۱۱۱ واحد تولیدی و اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال و ۲۰ معدن تعطیل شده، فعال شده و به چرخه تولید بازگشتند، تشویق مردم برای سرمایه گذاری و همچنین توجه ویژه به استفاده از ظرفیت خیرین برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در سطح استان را خواستاریم.

وی گفت: اجرای پروژه‌های زیربنایی مهم از قبیل انتقال گاز، راه آهن چابهار- زاهدان، اجرای طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتاری زمین‌های دشت شمال سیستان و بلوچستان همچنین اجرای طرح توسعه فرودگاه‌ها و بنادر استان، به مردم اطلاع رسانی شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: تخصیص بودجه برای ۳۷پروژه جهش تولید در هفته گذشته به استان ابلاغ شده است تا روند اجرایی این پروژه‌ها در استان سرعت بیشتری پیدا کند.

علی زینی‌وند معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: هدف از برگزاری این وبینار  آمادگی فرمانداران برای بودجه سال آینده و چگونگی جذب اعتبارات تخصیصی امسال در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها می باشد.

وی افزود: مستندسازی خدمات دولت و نظام برای آشنایی مردم  یکی دیگر از دستور کارهای نشست مجازی فرمانداران سیستان و بلوچستان باید با ارتباط مداوم با رسانه‌ها خدمات نظام برای مردم تبیین و تشریح شوند.

مهرداد عرب‌اول رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۷۱ درصد از ۴۱۲ میلیارد تومان اعتبارات استانی دریافت شده است، گفت: مجموع بودجه استان ۲ هزار و ۵۵ میلیارد تومان است که ۱,۲۰۰ میلیارد تومان آن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان توزیع و ابلاغ شده است.

وی اعتبارات توسعه راه‌های روستایی و ردیف متوازن را از جمله تخصیص‌های اعتباری بودجه‌ای برای استان در سال جاری ذکر کرد و افزود: از ردیف اعتبارات توسعه راه‌های روستایی ۷۲ درصد و از ردیف اعتبارات متوازن تاکنون ۲۱ درصد تخصیص یافته که در مقایسه با سال گذشته، میزان تخصیص نقدی استان افزایش مناسبی پیدا کرده و هر آنچه که در قالب تخصیص نقدی به استان ابلاغ شده، میزان نقدینگی آن در خزانه استان موجود است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=146100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.