• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
7

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز به‌کار کرد

  • کد خبر : 146230
  • 17 شهریور 1399 - 10:55
دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز به‌کار کرد
هاتف سیستان و بلوچستان- دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یکشنبه ۱۶ شهریورماه با حضور جمعی از مقامات استانی در جهاد دانشگاهی استان افتتاح شد.

مهرداد جهاندیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان ‌و بلوچستان اظهار داشت: این طرح در حقیقت یک طرح ملی است که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: این طرح در سیستان و بلوچستان، با همکاری جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود و علت انتخاب این نهاد نیز، سابقه درخشان آن است، زیرا جهاد دانشگاهی نشان داده در هر حوزه‌ای ورود کند، می‌تواند موفقیت به ارمغان آورد و امیدواریم این طرح نیز موفق باشد.

وی گفت: مشاغل خانگی امروزه نهادینه شده و در استان سیستان و بلوچستان نیز، از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین نقطه آن، این ظرفیت به میزان زیادی وجود دارد. البته اینکه تا چه حد توانسته‌ایم از این ظرفیت برای اقتصاد خانوار و همچنین رونق اقتصاد استان استفاده کنیم، بحث جداگانه‌ای است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  سیستان و بلوچستان ادامه داد: مشاغل خانگی، ظرفیتی مناسب برای کارآفرینی و رونق اقتصاد است و در شرایط حاضر، با توجه به مساله کرونا و مشکلات اقتصادی، توجه به این حوزه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

جهاندیده تصریح کرد: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت بر فرآیند اجرا از طریق نرم افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی است.

وی بیان کرد: ما در استان، در حوزه کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی، مشکل منابع نداریم. جذب بهینه اعتبار صورت می‌گیرد، اما آنچه اهمیت دارد، موضوع آموزش و توانمندسازی است که امیدواریم با اجرای این طرح، با همکاری جهاد دانشگاهی، اتفاقات خوبی در استان بیفتد.

وی گفت: در کنار هم قرار گرفتن جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حقیقت موجب پیوند علم و عمل می‌شود و انشاء الله این همکاری منجر به توسعه مشاغل خانگی و رونق اقتصاد استان شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=146230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.