• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

مقصد دوم سفر‌های استانی رئیس مجلس کجاست؟

  • کد خبر : 146631
  • 24 شهریور 1399 - 14:35
مقصد دوم سفر‌های استانی رئیس مجلس کجاست؟
هاتف سیستان و بلوچستان- فاضلی گفت: سیستان و بلوچستان مقصد دوم سفر‌های استانی رئیس مجلس است که به زودی انجام می‌شود.

ملک فاضلی رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان بعد از خوزستان مقصد دوم سفر‌های استانی رئیس مجلس است که به‌زودی محقق می‌شود.

وی افزود: مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در جلسات مختلفی که با رئیس مجلس شورای اسلامی داشته‌اند، از وی برای بازدید از این استان محروم دعوت کرده‌اند که قالیباف از ابتدای کار قول مساعد را در این زمینه اعلام کرده است.

وی گفت: بررسی وضعیت سیستان و بلوچستان، رصد مشکلات و گفتگو با مردم منطقه از برنامه‌های سفر رئیس مجلس خواهد بود، در همین راستا جلساتی پیرامون مشکلات استان در تمام زمینه‌های توسعه به ویژه در حوزه‌های آب، راه، نیرو و آموزش، اشتغال، صنایع و معادن و دیگر مسائل این خطه در حال برگزاری است.

نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال‌های گذشته از نظر بودجه آنچه که به استان‌های دیگر اختصاص یافته در مقایسه با سیستان و بلوچستان با توجه به وسعت این استان و نیاز آن متفاوت بوده است و توجهی که باید به عمق محرومیت این خطه می‌شد، نشده و همچنان محروم‌تر از دیگر مناطق مانده است و همچنین ابزار کار برای نسل جوان این استان فراهم نیست چرا که زیرساخت‌های اشتغال مهیا نشده اند.

فاضلی تصریح کرد: تقاضا این است که با توجه به عمق محرومیت سیستان و بلوچستان نگاه مثبتی به این خطه صورت بگیرد، اگر می‌خواهیم استان را هم تراز با سایر استان‌ها بالا بیاوریم، باید در اساس که همان بودجه‌ریزی است، توجه ویژه‌ای شود. دولت بدهکار مردم سیستان و بلوچستان است چرا که هم تراز با دیگر استان‌ها به این خطه بودجه نداده در حالی که با توجه به عمق محرومیت‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی تاکید کرد: باز هم وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که بودجه سیستان و بلوچستان از یک استان هم تراز پایین‌تر است و این اقدام هیچ توجیهی ندارد که پیگیر رفع آن هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسئولان بزرگ نظام نظر مثبتی به این خطه دارند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کرده‌اند که باید به سیستان و بلوچستان بیشتر رسیدگی کرد که ما نیز به عنوان خدمت گذاران این استان وظیفه داریم نهایت تلاشمان را در این جهت انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=146631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.