• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

نمایشگاه و ورکشاپ هنرمندان خوشنویس چابهار در مجتمع فرهنگی کمالان برپا شد

  • کد خبر : 146786
  • 28 مهر 1399 - 22:41
نمایشگاه و ورکشاپ هنرمندان خوشنویس چابهار در مجتمع فرهنگی کمالان برپا شد
هاتف سیستان و بلوچستان- معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: آثار هنرمندان خوشنویس محمد اربابی، عبدالله بهار، ذبیح الله سیاهپور در محل مجتمع فرهنگی کمالان منطقه آزاد چابهار همراه با ورکشاپ، به مدت ۳ روز برای بازدید علاقمندان دایر می باشد.

محمداکبر چاکرزهی معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: ظرفیت هنر خوشنویسی در کشورمان سرآمد و در دنیا نیز هنر خوشنویسی ایران مطرح می باشد، بدلیل استعدادهای ذاتی و علمی فروانی که علی الخصوص در سیستان و بلوچستان وجود دارد به مناسبت هفته خوشنویسی این نمایشگاه به مدت سه روز دایر می باشد.

وی افزود: انجمن خوشنویسان شهرستان چابهار از سال ۱۳۷۸ به عنوان دومین شعبه در سیستان و بلوچستان تشکیل شده است برای ترویج این هنر نیاز است بسترهای لازم جهت استفاده از کلاس های آموزشی بصورت مستمر ایجاد شود.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار با ساخت مجتمع فرهنگی کمالان که به نام هنرمند برجسته موسیقی سنتی بلوچی نام گذاری شده، ظرفیتی ایجاد کرده که هنرمندان در این مکان گرد برای شناسایی و بروز استعدادهای هنرشان استفاده کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: همچنین در حاشیه این نمایشگاه ورکشاپ سه روزه ای از طرف انجمن هنرهای تجسمی و خوشنویسی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان چابهار و انجمن خوشنویسی شهرستان با همکاری منطقه آزاد چابهار دایر می باشد.

چاکرزهی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی کمالان ظرفیت بسیار خوبی برای هنرمندان جهت نمایش خلاقیت و هنرشان می باشد که منطقه آزاد چابهار اهتمام ویژه ای نسبت به راه اندازی این مکان دارند و پس از تجهیز نمودن تمام امکانات مورد نیاز هنرمندان، مجتمع فرهنگی کمالان منطقه آزاد چابهار بزودی افتتاح و مورد بهره برداری هنرمندان قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: نیاز است که برای شناسایی استعدادهای موجود در منطقه، سازمان منطقه آزاد چابهار با همکاری اداره ارشاد چابهار دوره های آموزشی در مجتمع فرهنگی کمالان برگزار کنند و فعالیت های هنرمندان نیز مورد حمایت قرار بگیرند و همچنین اقدامات موثری را در این بخش سازمان منطقه آزاد چابهار انجام خواهد داد.

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=146786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.