• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

۷۵۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی سیستان‌ و بلوچستان آسفالت شد

  • کد خبر : 146944
  • 27 آبان 1399 - 11:16
۷۵۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی سیستان‌ و بلوچستان آسفالت شد
هاتف سیستان و بلوچستان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: طرح ملی بهسازی و ارتقای کیفی روکش آسفالت راه‌های ارتباطی با هدف فراهم‌ کردن بستر سفر ایمن و روان برای کاربران جاده‌ای امسال در قالب ۷۵۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی محدوده زیر پوشش این اداره‌کل اجرایی شد.

ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌ و بلوچستان اظهار داشت: مطلوب‌ترین شرایط برای حمل و نقل جاده‌ای داشتن رویه آسفالت با کیفیت و مناسب همراه با نصب علائم ایمنی می باشد، ایجاد شرایط مناسب برای سفر ایمن و کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح ملی است که همچنان با قوت در این استان تداوم خواهد داشت.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان ‌و بلوچستان توانست رتبه نخست طرح ارتقای کیفی رویه راه های شریانی کشور را از آن خود کند.

وی گفت: در هفت ماهه نخست سالجاری یکهزار و ۸۶۷ فقره تصادف در مسیرهای ارتباطی استان رخ داد که نسبت به مدت مشابه با ۲ هزار و ۵۱۳ فقره کاهش ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌ و بلوچستان ادامه داد: همچنین بر اساس آمار پزشکی قانونی در ۶ ماهه نخست سالجاری ۳۹۹ نفر در راه‌های برون شهری و روستایی سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده‌اند و سه هزار و ۲۳۸ نفر نیز مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴۹۹ فوتی و چهار هزار و ۳۷ مصدوم کاهش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

کرد تصریح کرد: از آنجایی که عامل انسانی بالاترین درصد علت سوانح رانندگی سیستان‌ و بلوچستان را به خود اختصاص می‌دهد این اداره‌کل علاوه‌بر انجام اقدامات بازدارنده نظیر اجرای ۲۵۰ کیلومتر شیارلرزاننده در تمامی مسیرهای زیر پوشش، اصلاح ۳۰۰ کیلومتر شیب شیروانی، تهیه و نصب افزون‌بر ۱۶ کیلومتر حفاظ جداکننده، بهره‌برداری از ۳۲ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و در اولویت قرار دادن نصب و اجرای ۵۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مروردر سالجاری، تمام همت خود را بر کاهش سوانح رانندگی از طریق فرهنگ سازی با بهره‌گیری همه ظرفیت‌ها نظیر اجرای برنامه تلویزیونی سیمای راهبران و برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگ ترافیک ویژه آموزش معلمان و دانش آموزان بکار بسته است.

وی بیان کرد: همچنین همکاران ما در این اداره‌کل با شناسایی مسیرهای بحرانی از نظر بروز سوانح رانندگی، اقدامات ایمنی جهت ارتقای کیفی راه‌ها نظیر اصلاح آشکار سازی، حذف نقاط پر تصادف، بازگشایی و افزایش شعاع دید و نصب علائم ایمنی و خط کشی مسیرها را مورد توجه قرار داده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=146944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.