• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

هفته‌ پژوهش به دلیل محدودیت‌های کرونا متفاوت از گذشته برگزار می‌شود

  • کد خبر : 147033
  • 11 آذر 1399 - 18:50
هفته‌ پژوهش به دلیل محدودیت‌های کرونا متفاوت از گذشته برگزار می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان‌ و بلوچستان گفت: هفته‌ پژوهش به دلیل محدودیت‌ها در مدیریت کرونا متفاوت از سال‌های گذشته بوده و بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در برگزاری دستاوردهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی مورد تاکید است.

سیده ثریا سیدزاده معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان در نشست بررسی چگونگی هفته پژوهش اظهارداشت: سامانه مجازی نمایشگاه با محوریت و ساماندهی پارک علم و فناوری سیستان ‌و بلوچستان و با همکاری دانشگاه به منظور فراهم کردن زمینه‌ ارائه‌ دستاوردهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی و ایجاد شبکه زیست‌بوم نوآوری این استان با هدف بسترسازی برای ارتباط پژوهشی دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به طور دائم از طریق سامانه‌ی مذکور فراهم شده است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند آخرین دستاوردهای خود را در قالب نماهنگ، پوستر، کاتالوگ، فایل‌های pdf و به ۲ روش ایمیل به مدیر سایت یا بارگذاری در سامانه ارسال کنند.

حبیب الله سالارزهی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان‌ و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به گستره‌ وسیع مفهوم کارآفرینی و تصور غالب محدود شدن کارآفرینی به حوزه‌های تجاری، کارآفرینی اجتماعی ظرفیتی گسترده برای مشارکت کنشگران داوطلب جامعه بوده که با هدف‌های والای انسانی و خیرخواهانه و نگاه کارآفرینانه به دنبال حل مشکلات جامعه هستند.

وی افزود: هم‌اینک کارآفرینان اجتماعی زیادی به صورت انفرادی و یا در قالب سازمان‌های مردم نهاد در سیستان‌وبلوچستان فعالیت می‌کنند که تجلیل از آنان می‌تواند آهنگ توسعه مشارکت‌های مردمی و نوآوری‌های اجتماعی را افزایش دهد.

محمدنبی شهیکی تاش رئیس پارک علم و فناوری سیستان ‌و بلوچستان نیز در این نشست گفت: رویدادها و بخش‌های جانبی هفته پژوهش شامل معرفی نمایشگاه، موضوعات نمایشگاه، زمان و مکان نمایشگاه، مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه، حامیان و پوستر نمایشگاه است.
وی افزود: رویدادها و بخش‌های جانبی با هدف تبدیل شدن این سامانه به یک سامانه مشترک در بین دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان و بهبود روابط پژوهشی بین آن‌هاست.

وی ادامه داد: عرضه و تقاضا فناوری،فرصت‌های سرمایه‌گذاری،فرصت‌های کارآفرینی، ویدئو، سندهای راهبردی از جمله سایر افزونه‌های سامانه نمایشگاه مجازی است.
رییس پارک علم و فناوری سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد: هر دستگاه اجرایی، دانشگاه و مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان صفحه ویژه خود را خواهد داشت که با کلیک بر روی لوگوی هر دستگاه بازدید کننده وارد غرفه ویژه آن خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشگاه سیستان ‌و بلوچستان نیز در این نشست گزارشی از نحوه‌ مشارکت دستگاه‌های اجرایی ارائه کرد و گفت: برگزاری میزگردهای تخصصی با موضوعات مختلف با حضور اساتید، دانشجویان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، برگزاری میزگردهای تخصصی با موضوعات مختلف با حضور اساتید، تهیه کلیپ از پنل‌های تخصصی علمی پژوهشی،معرفی سه نفر فناور برتر، مخترع برتر، کارآفرین برتر، دانش‌آموز پژوهنده، تولیدکننده برتر و معرفی‌کارآفرین اجتماعی برتر از برنامه‌های دانشگاه استان در این هفته است.

دکتر در محمد کردی گفت: اختتامیه هفته پژوهش به صورت مجازی و در سامانه برگزاری هفته پژوهش با حضور استاندار سیستان ‌و بلوچستان و نماینده ولی فقیه در استان و دستگاه‌های اجرایی برگزار و از پژوهشگران برتر تجلیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.