• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

معبر پیله وری‌ میرجاوه بعد از پنج ماه تعطیلی بازگشایی شد

  • کد خبر : 147413
  • 14 بهمن 1399 - 10:03
معبر پیله وری‌ میرجاوه بعد از پنج ماه تعطیلی بازگشایی شد
هاتف سیستان و بلوچستان- مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: معبر پیله وری میرجاوه بعد از پنج ماه تعطیلی بازگشایی شد و از این پس پیله‌وران با استفاده از شرایط جدید و کارت‌های پیله‌وری اقدام به صادرات و واردات کالا بدون تعهدات ارزی می‌کنند.

مبین علی میر مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با بازگشایی این معبر، قرار است کارخانه‌های داخلی از طریق کوله بران در بازارچه‌های مرزی اقدام به صادرات کالا کنند که با این روش تعهدات ارزی هم مشمول کوله بران نمی‌شود.

وی افزود: بازگشایی دروازه تجارت آزاد ایران و پاکستان برای تاجران دو سوی مرز اهمیت ویژه‌ای داشته و تجارت بدون مالیات در این محل براساس توافق نامه تجاری قدیمی میان ایران و پاکستان در سال ۱۹۵۱ انجام می‌شود که گشایش مجدد آن مورد استقبال بازرگانان محلی بویژه مرزنشینان شده است.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: موضوع گشایش این گذرگاه تجاری همواره در دستور کار مسوولان مرزی ایران و پاکستان بود و این گذرگاه برای فعالیت‌های تجاری بویژه واردات کالاهای مورد نیاز مردم دو سوی مرز بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه کوله‌بران و تجار خرده پا می‌توانند ۸۱۰ قلم کالا را بدون پرداخت عوارض وارد کنند تصریح کرد: ظرفیت‌های ویژه مرز باید در شرایط تحریم مورد توجه قرار گیرد و برای استفاده از آن اقدام شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.