• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

زیرساخت‌های توسعه سواحل مکران برای افزایش سرمایه گذاری تسریع شود

  • کد خبر : 147435
  • 19 بهمن 1399 - 12:09
زیرساخت‌های توسعه سواحل مکران برای افزایش سرمایه گذاری تسریع شود
هاتف سیستان و بلوچستان- رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: رهبر معظم انقلاب سواحل مکران را گنج پنهان نام نهاده‌اند بنابراین باید تمام زیرساخت‌های آن برای افزایش سرمایه گذاری آماده تا گنج نهان آشکارتر و مردم در رفاه باشند.

حجت الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی، تولیدی ها و سرمایه گذاران در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: مشکلات مطرح شده از سوی سرمایه گذاران، تولیدی ها و فعالان اقتصادی بویژه کارخانه های برنج و تجار منطقه آزادچابهار از طریق وزارت صمت، بانک مرکزی و سایر مسوولان پیگیری جدی می شود تا مرتفع و شاهد افزایش اشتغال وتولید باشیم.

وی با اشاره به کم کاری برخی مسئولان در پیگیری مطالبات و مشکلات مردم، خاطرنشان کرد: نباید یک مدیر اداره ضعف خودش در حل مشکلات نظیر تعطیلی تولیدی ها را به گردن نهادهای نظارتی بیندازد و بگوید این تصمیم من را نهادهایی نظیر بازرسی گیر می دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اقتصاد برای کشور اهمیت زیادی دارد برای همین رهبر معظم انقلاب در طول ۱۰ سال اخیر شعارهای هر سال« اقتصاد و تولید ، حمایت از اشتغال و کارگر و فعالان اقتصادی» است.

وی افزود: فعالان اقتصادی اگر بدنبال حل مشکلات هستند باید مشکلات را شفاف با مقامات و نهادهای نظارتی مطرح تا مورد پیگیری قرار گیرد.

حجت الاسلام درویشیان گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه برای حل مشکلات تولید تذکر و انتقاد چه بصورت جلسات خصوصی و یا علنی دارند چون برای حل مشکلات و حوزه تولید اهمیت زیادی قائل هستند.

وی با اشاره به ظرفیت های تجاری، گردشگری، شیلاتی چابهار بر تکمیل راه آهن، طرح های توسعه ای و اقتصادی، ارتقای جاده ها و تسریع در خدمات رسانی و حل مشکلاتی زیرساخت ها تاکید کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در جنگ اقتصادی هستیم و باید همه کمک کنند تا از طریق مختلف مشکلات حوزه اقتصادی پیگیری و مرتفع شوند.

مدیرعامل منطقه آزادچابهار نیز اظهارداشت: تکثر و تداخل های قوانین و مقررات سبب ضربه شدید به تولید شده است.

عبدالرحیم کردی افزود: تولید برنج در منطقه آزادچابهار پیش از این ۳۰۰ تا ۴۰۰ زن سرپرست خانوار در بحث دوخت کیسه برنج فعال بودند که به دلیل تعطیلی کارخانه‌های برنج الان بیکار شدند.

وی گفت: واردات کالا در سال برای منطقه آزادچابهار ۸۰ میلیون دلار است که امسال به دلیل مسائل کرونا ۱۶ میلیون دلار تا الان وارد شده است.

مدیرعامل سازمان منظقه آزاد چابهار گفت: این سازمان ظرفیت های زیادی برای توسعه و آبادانی دارد که نیاز است برای افزایش اشتغال و تولید مشکلات پیش رو مرتفع شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی منطقه آزادچابهار نیز اظهارداشت: در هشت سال اخیر حذف معافیت مالیاتی ۲۰ ساله و ثبت سفارش و وضع قوانین سایر ارگانها سبب فرار سرمایه ها از چابهار شده است.

محمدصادق مبرهن افزود: سازمان مالیات و دارایی متاسفانه بدون در نظر گرفتن معافیت مالیاتی در سطح مناطق آزاد بیش از ۲۰ میلیارد تومان مالیات برای فعالان اقتصادی وضع کرده و می گویند چرا از سال ۱۳۹۵ به بعد اظهارنامه مالیاتی ندادید در حالیکه این مورد خلاف قوانین و مقررات مناطق آزاد کشور است.

وی ادامه داد: یکهزار و ۷۰۰ واحد تجاری در سطح منطقه آزادچابهار با اشتغالزایی سه هزار و۵۰۰ وجود دارد که نقش مهمی در توسعه دارند.

دبیراجرایی شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد گفت: در فروردین ماه سالجاری کالای همراه مسافر که قبلا ۴۰۰ میلیون دلار برای ورود و مجاز بودن ۸۰۰ قلم کالا از مناطق آزاد به داخل کشور انجام شده به دلیل سلیقه ای عمل کردن وزارت صمت الان جلویش گرفته شده است.

وی ادامه داد: مناطق آزاد مشمول ثبت سفارش کالا نیستند ولی متاسفانه اجرا نمی شود و این مشکلات زیادی را بوجود آورده است.

مبرهن تصریح کرد: در کشور ۳۵ واحد تولیدی و فرآوری برنج با ظرفیت سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن فعال است که ۲۰ شرکت در منطقه آزادچابهار وجود دارد که هم اینک به دلیل برخی محدودیت‌ها تعطیل و کارگران آنها بیکار شده‌اند.

برخی از تجار عدم وجود زیرساختهای سرمایه گذاری نظیر آب، برق، راه، فرودگاه و تلفن و اینترنت، عدم رعایت قوانین مناطق آزاد، عدم تحقق وعده‌های مسئولان برای حل مشکلات سرمایه گذاران بعد از سالها، دستمزد اندک کارگران، نوسانات شدید ارزی را از مشکلات مهم مشکلات پیش رو عنوان و بر پیگیری مطالبات و مشکلات تاکید کردند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.