• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
12

معتمدان و بزرگان سیستان و بلوچستان در بحث امنیت ورود پیدا کنند

  • کد خبر : 147452
  • 20 بهمن 1399 - 23:17
معتمدان و بزرگان سیستان و بلوچستان در بحث امنیت ورود پیدا کنند
هاتف سیستان و بلوچستان- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: با تلاش و مجاهدت‌های نیروهای نظامی و انتظامی شاهد رشد امنیت در مناطق مختلف این استان بودیم و نیاز است تا معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان نیز در این عرصه نقش آفرینی کنند.

آیت الله مصطفی محامی نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در نشست با تعدادی از علما و مردم اهل سنت سیستان ‌و بلوچستان اظهار داشت: امنیت در این استان پهناور به برکت مجاهدت نیروهای نظامی و انتظامی برقرار است و باید زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران را به این منطقه فراهم کرد.

وی افزود: در ابتدای اجرای طرح رزاق و اعطای کارت بازرگانی به مرزنشینان منطقه خواستار افزایش وسعت این طرح بودیم که چنین چیزی در آینده قابل بررسی و برنامه‌ریزی خواهد بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به تصویب قانون‌های جدید در خصوص موضوع فاقدان شناسنامه بیان کرد: ممکن است به اجرا درآمدن این مصوبات در این استان زمان‌بر باشد اما می‌توان با پیگیری و ارائه مستندات کافی تا حدود زیادی به حل این معضلات امیدوار بود.

مولوی عزیز احمد کرد از علمای شهر لادیز میرجاوه در این نشست ضمن ابراز گلایه از محدودیت مسافتی کارت‌های بازرگانی اختصاص یافته به مرزنشینان، پیشنهاد افزایش دامنه این کارت‌ها از ۲۰ به ۵۰ کیلومتر را مطرح کرد و پس از بیان مشکلات و موانع پیش روی علمای منطقه، خواستار افزایش شهریه اختصاص یافته به آنان شد.

کریم‌بخش سیاهانی از شهرستان سراوان دیگر حاضر در این دیدار بود که خواستار افزایش توجه به مقوله حفظ و تفسیر قرآن کریم در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان شد.

عبدالواحد ریگی از معتمدین شهرستان میرجاوه نیز ضمن ابراز گلایه از اختلافات قومی و قبیله‌ای در شهرستان میرجاوه خواستار توجه و پیگیری ویژه در این خصوص شد.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری زمین به صورت غیرقانونی در منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه خواستار پیگیری این موضوع توسط دستگاه‌های قضایی و نظارتی شد.

علی میربلوچ‌زهی از دیگر حاضران در این نشست پس از بیان مشکلات در خصوص تملک زمین‌های کشاورزی خواستار مساعدت و پیگیری در این خصوص شد.

تاج‌ محمد رسولی نیز خواستار تسریع روند اعطای مجوز برای امامت جمعه در ونگان از توابع شهرستان سرباز شد.

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.