• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
8

چابهار قطب مهم پتروشیمی و فولاد ایران می‌شود

  • کد خبر : 147512
  • 01 اسفند 1399 - 10:59
چابهار قطب مهم پتروشیمی و فولاد ایران می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان- مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار گفت: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و اقدامات در حال انجام قطب مهم پتروشیمی و فولاد ایران می‌شود.

عبدالرحیم کردی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشستی با استانداران منطقه پنج کشور در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: توجه به تسریع و تکمیل جاده، ریل، توسعه بندر و ساخت فرودگاه در این منطقه ضروری است چون این منطقه بزودی به قطب سوم پتروشیمی تبدیل و از قطب‌های بزرگ فولاد محسوب می‌شود.

وی افزود: ثبت شرکت در منطقه آزاد چابهار ۴۸ ساعته است و زمین پس از ارایه طرح توجیهی با قیمت هر مترمربع ۶۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان بوده و حداکثر تا یک ماه تحویل می‌شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: این منطقه در صنایع فولاد، پتروشیمی و توسعه حمل نقل در اقتصاد نقش ایفا خواهد کرد و قرار است یک واحد فولاد ۱.۶ میلیون تن و کنسرسیوم ۱۰ میلیون تنی در حال جانمایی است.

کردی تصریح کرد: نقش در اقتصاد ملی، اثر بر اقتصاد محلی، جلب مشارکت جوامع محلی، انتقال دانش و تکنولوژی و گسترش تعاملات بین المللی از راهبردهای مهم منطقه آزاد چابهار است.

وی بیان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه مسئولیت اجتماعی در منطقه آزاد چابهار تعریف شده که در قالب ۱۰۰ پروژه در حال اجراست.

وی افزود: ۹ هتل در منطقه آزادچابهار در حال ساخت بوده این در حالیست که کل هتل‌های قبلی ۱۶۰۰ تخت دارند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.