• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

هیچ دستگاهی از همکاری نهادهای مردمی بی‌نیاز نیست

  • کد خبر : 147703
  • 16 اسفند 1399 - 8:40
هیچ دستگاهی از همکاری نهادهای مردمی بی‌نیاز نیست
هاتف سیستان و بلوچستان- شهردار زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: دولت و تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها هیچگاه بی‌نیاز از همکاری و تعامل تشکل‌ها و نهادهای مردمی نخواهند بود به همین دلیل باید از ظرفیت تشکل‌ها به خوبی استفاده شود.

عبدالقادر پربار شهردار زاهدان در نشست با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان وبلوچستان اظهار داشت: کشورهایی در امر توسعه و پیشرفت شهرها موفق بوده‌اند که توانسته‌اند از ظرفیت خوب مردم در قالب نهادهای غیر دولتی استفاده کنند لذا ما نیز بایستی از این فرصت بدست آمده در توسعه و پیشرفت امور و کاهش مشکلات شهری زاهدان نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به مثبت ارزیابی کردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب نهادهای غیر دولتی افزود: به منظور موثر واقع شدن عملکرد این نهادها در اجرای امور باید ظرفیت‌های ناشناخته و نحوه ارتباط و همکاری آن‌ها به خوبی شناسایی شود تا بتوان بهتر از گذشته از وجود تاثیرگذار آن‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید تاکتیک های قدیمی را کنار گذاشت و به سوی مدرنیزه شدن پیش رفت گفت: دولت و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها هیچ وقت بی‌نیاز از همکاری و تعامل نهادهای غیر دولتی و مردمی نبوده‌اند و با توجه به اینکه این نهادها گام‌های اولیه موثری را در مقوله‌های مختلف برداشته‌اند و به خوبی در حال رشد هستند می‌طلبد با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم با افزایش همکاری این تشکل‌ها، زمینه‌ی ایجاد رفاه و آسایش مردم و هم‌زیستی مسالمت آمیز را فراهم سازیم.

شهردار زاهدان ادامه داد: سیستان وبلوچستان در زمینه امور جمعی به نسبت سایر استان‌ها در شرایط مطلوبی قرار ندارد باید خودمان تغییراتی در روند توسعه و پیشرفت منطقه ایجاد کنیم که در این خصوص می توان با مشارکت مردم و کمک نهادهای غیر دولتی اوضاع را بهبود بخشید.

پربار تصریح کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است و به عنوان یک کارگزار، خدماتی را به مردم ارائه می‌دهد و در این راستا هرچند وجود کاستی‌ها و برخی مشکلات تعهدات ما را در قبال خدمت به مردم افزایش داده‌ اما انتظار داریم مشارکت دولت در تامین زیرساخت‌های لازم بهتر از گذشته باشد.

وی گفت: اگرچه فاصله شهر زاهدان با سایر مراکز استان‌ها در برخی از مسائل زیاد بوده است اما همکاران ما با سعی و تلاش مضاعف توانسته‌اند مجموعه را به استانداردهای لازم نزدیک سازند و خوشبختانه با جهش بسیار خوبی که در مجموعه این شهرداری ایجاد شده تغییر و تحولات چشمگیری در امور مختلف رخ داده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این روند همچنان با سرعت ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تجمیع تمامی تشکل‌ها یا عضویت آنها در یک تعاونی مشترک می‌تواند راهگشا باشد که در این راستا راه‌اندازی سمن سرا به عنوان خانه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در افزایش هم‌اندیشی‌ها و گسترش همکاری‌ها بسیار موثر واقع شود.

شهردار زاهدان افزود: باید همه همکاری کنند تا مشکلات فراروی استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌ها و نهادهای غیر دولتی و مردمی برداشته و ارتباط بین دستگاه‌های مختلف با سمن‌ها و تشکل‌های مردمی بیشتر شود ما نیز برنامه های مرتبط با احداث سراهای محلات، سمن سراها و سایر اماکنی از این دست را همچنان با جدیت دنبال می‌کنیم و در این خصوص از راهکارهایی که منجر به افزایش این ارتباطات شود به خوبی استقبال خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147703

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.