• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

فاقدین شناسنامه در سیستان و بلوچستان ایرانی الاصل می باشند

  • کد خبر : 147859
  • 11 فروردین 1400 - 23:12
فاقدین شناسنامه در سیستان و بلوچستان ایرانی الاصل می باشند
هاتف سیستان و بلوچستان- سعیدی گفت: افرادی که در سیستان و بلوچستان فاقد شناسنامه هستند و متقاضی دریافت سجل می باشند همه ما خوب می دانیم که این افراد اصالتا ایرانی الاصل هستند اما به دلیل مشکلات آموزشی، فقر آموزش و عدم اطلاع رسانی به موقع برای دریافت شناسنامه مراجعه نکرده اند.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند، نیکشهر و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان چابهار اظهار داشت: افرادی که در سیستان و بلوچستان فاقد شناسنامه هستند و متقاضی دریافت سجل می باشند همه ما خوب می دانیم که این افراد اصالتا ایرانی الاصل هستند اما به دلیل مشکلات آموزشی، فقر آموزش و عدم اطلاع رسانی به موقع برای دریافت شناسنامه مراجعه نکرده اند.

وی افزود: روند اجرایی رفع این مشکل بسیار کند می باشد بطوریکه باعث شده است این افراد از امکانات و خدماتی رفاهی کشور عزیزمان ایران اسلامی محروم باشند.

نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند، نیکشهر و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با همکاری مجموعه های زیربط چون ثبت احوال و ارکان تامین امنیت شهرها، تسریع بخشیدن به این مشکل فرو خفته که مردم دچارش هستند بسیار مفید واقع خواهد شد.

سعیدی تسریع کرد: قانونی که اخیرا در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود که چنانچه مادر ایرانی باشد شناسنامه به سایر افراد خانواده تعلق خواهد گرفت اما در عمل شاهد این هستیم که شیوه نامه ها به گونه ای تنظیم شده اند که مردم تا به حال نتوانسته اند از این ظرفیت قانونی ایجاد شده استفاده ای ببرند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل افراد فاقدین شناسنامه را از مجرای کاملا فنی و رعایت اصول امنیتی در حال پیگیری هستیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.