• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

ظرفیت گلاب‌گیری در زابل ناب و ناشناخته است

  • کد خبر : 147915
  • 15 فروردین 1400 - 10:27
ظرفیت گلاب‌گیری در زابل ناب و ناشناخته است
هاتف سیستان و بلوچستان- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: ظرفیت ایجاد باغ کاشت گل محمدی و گلاب گیری در زابل حتی برای جامعه اداری و محلی منطقه ناب و ناشناخته مانده و هنوز به درستی معرفی نشده است.

عباسعلی ارجمندی فرماندار شهرستان ویژه زابل در آیین سومین جشنواره گلاب گیری در روستای نهور شهر بنجار واقع در شمال سیستان و بلوچستان از افرادی که در این اوضاع آبی منطقه اقدام به ایجاد مزارع گل محمدی با هدف تغییر الگوی کشت در منطقه می کنند قدردانی کرد و اظهار داشت: همانگونه که انسانها تغییر می کنند و ما آدم های دهه ۵۰ و ۶۰ نیستیم باید نگاه و منش دهه ۶۰ به کشاورزی نیز تغییر کند.

وی افزود: تنها راه نجات این منطقه از وضعیت فعلی مشارکت حداکثری مردم در آبادانی منطقه است.

فرماندار شهرستان ویژه زابل ادامه داد: برای معرفی هر چه بهتر باغ گل محمدی و فرآیند گلاب گیری از اهالی رسانه و فضای مجازی دعوت شود تا از این ظرفیت ناب دیدن کنند، این در حالیست که به زودی نشست شورای اداری شهرستان زابل در باغ گل محمدی با حضور تمام مدیران شهرستان برگزار می شود.

ارجمندی با بیان اینکه ایجاد نا امیدی در مردم منطقه ظلم مضاعفی است که در حال وقوع است تصریح کرد: آنقدر از کارهای کوچک غافل شده ایم که امروز به یک معضل تبدیل شده و مردم را گرفتار کرده است.

وی اظهارداشت: متاسفانه روستاها امروز مصرف گرا شده اند در حالی که روستا باید به حوزه تولید بازگردد چرا که مشاغل خرد برای بسیاری از افراد اشتغال ایجاد می کند.

رضا کیخواه آریا رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زابل در حاشیه این مراسم اظهار داشت: سومین جشنواره گلاب گیری شهرستان زابل با هدف معرفی ظرفیت های کشاورزی منطقه برای جذب گردشگری داخلی و خارجی برگزار شده است.

وی افزود: نخستین برداشت گل محمدی و گلاب گیری کشور با توجه به شرایط اقلیمی و محیطی منطقه سیستان در روستای نهور شهرستان زابل انجام شده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زابل ادامه داد: برداشت گل محمدی با بیش از یک هکتار وسعت از نیمه فروردین آغاز شد و تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد و براساس پیش بینی ها بیش از ۱۷۰۰ لیتر گلاب گیری می شود.

گفتنی ست سومین جشنواره گلاب گیری شهرستان زابل با حضور معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل، بخشدار بنجار، شماری از مسئولان و اهالی روستای نهور بنجار در باغ گل محمدی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.