• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

سامانه بارشی سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

  • کد خبر : 147995
  • 25 فروردین 1400 - 15:35
سامانه بارشی سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد
هاتف سیستان و بلوچستان- مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی در ارتفاعات نیمه شمالی استان فعال و در روزهای آینده برخی نقاط دیگر را نیز دربر می‌گیرد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از بعدازظهر سه‌شنبه بارش‌های همرفتی ابتدا نیمه شمالی سیستان و بلوچستان سپس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق ارتفاعات شرقی، مرکزی و جنوبی استان را فرا می‌گیرد.

وی افزود: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و احتمال تگرگ از جمله پدیده‌های مورد انتظار از این سامانه همرفتی در نقاط مختلف استان است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به ویژگی بارش‌های همرفتی در رگبارهای شدید در بازه زمانی کوتاه، احتمال آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: عمده آثار مخاطره‌آمیز شرایط پیش رو لغزندگی جاده‌های ارتباطی، احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌های خشک به ویژه در روز پنج‌شنبه و احتمال برخورد صاعقه است.

حیدری تصریح کرد: وقوع تندبادهای لحظه‌ای به همراه خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی نیز دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود شهروندان در زمان رانندگی احتیاط لازم را انجام دهند و از تردد و توقف در بستر و حاشیه مسیل‌ها اکیدا خودداری و نیز با توجه به احتمال برخورد صاعقه از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.