• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
7

رفع آسیب‌های اجتماعی در کنار توسعه سیستان و بلوچستان باید مدنظر باشد

  • کد خبر : 148377
  • 01 تیر 1400 - 10:28
رفع آسیب‌های اجتماعی در کنار توسعه سیستان و بلوچستان باید مدنظر باشد

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی آخرین وضعیت ساخت و تکمیل مرکز ماده ۱۶ شهرستان هامون اظهار داشت: مراکز ماده ۱۶ باید تامین‌کننده نیروی ماهر برای صنایع و شرکت‌ها باشند از این رو باید مرکز ماده ۱۶ هامون به دانشگاه نسل هفت که تربیت‌کننده نیروی انسانی توسعه‌گرا است تبدیل شود. وی افزود: […]

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی آخرین وضعیت ساخت و تکمیل مرکز ماده ۱۶ شهرستان هامون اظهار داشت: مراکز ماده ۱۶ باید تامین‌کننده نیروی ماهر برای صنایع و شرکت‌ها باشند از این رو باید مرکز ماده ۱۶ هامون به دانشگاه نسل هفت که تربیت‌کننده نیروی انسانی توسعه‌گرا است تبدیل شود.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در آستانه یک تحول بزرگ در حوزه توسعه قرار گرفته و در مسیری است که می‌تواند در کشور و منطقه در حوزه اقتصادی نقش‌آفرینی کند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید در کنار توجه به مباحث اقتصادی و زیرساختی در استان آسیب‌های اجتماعی نیز مورد توجه جدی قرار گیرد تا سرمایه‌گذاری‌هایی که برای توسعه آن انجام شده به مخاطره نیافتد و از تکرار برخی معضلات اجتماعی و حاشیه‌نشینی‌ها در استان پیشگیری شود.

موهبتی موادمخدر را از مهمترین موضوعات و دلایل آسیب‌های اجتماعی برشمرد و بیان کرد: بسیاری از افرادی که بر اثر استعمال مواد خانمان‌سوز مخدر مجبور به کارتن خوابی و دچار وضعیت اسفبار اجتماعی می‌شوند، در مراکز ماده ۱۶ به عنوان بیمار تحت درمان و پاکسازی قرار می‌گیرند تا پس از طی این دوره به آغوش جامعه و خانواده بازگردند؛ بنابراین این مراکز باید به عنوان یک دانشگاه انسان‌ساز و مدل‌ساز، مهارت‌آموزی وتوانمندسازی این افراد را دنبال کنند.

وی با تاکید بر ساخت کارگاه‌های مهارت آموزی و کارگاه‌های فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: مدل جانمایی برای هر کدام از این طرح‌ها به گونه‌ای باشد که امکان توسعه در آن وجود داشته باشد.

وی راه‌اندازی کارگاه‌های جوش گاز و تاسیسات، درب و پنجره‌سازی، تعمیر لوازم خانگی و تعمیر خودرو را با توجه به نیاز منطقه به این مشاغل مورد تاکید قرار داد.

لازم به ذکر است در این نشست یک میلیارد تومان برای تسریع در ساخت قسمت‌های ضروری مرکز ماده ۱۶ شهرستان هامون علاوه‌بر یک و نیم میلیارد اعتبار تخصیص یافته قبلی اختصاص یافت.

طبق ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر کسانی که برای درمان داوطلبانه به مراکز موضوع ماده ۱۵(ترک اعتیاد اختیاری) مراجعه نمی‌کنند، باید از سوی ضابط قضایی جمع‌آوری شده و با حکم قضایی به مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب با عنوان مراکز ماده ۱۶ منتقل شوند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.