• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

قارچ سیاه بیماری جدیدی نیست و ارتباطی با سویه دلتا ندارد

  • کد خبر : 148830
  • 06 شهریور 1400 - 15:03
قارچ سیاه بیماری جدیدی نیست و ارتباطی با سویه دلتا ندارد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیر شبکه بهداشت ودرمان چابهار با اشاره به اینکه قارچ سیاه بیماری جدیدی نیست و ارتباطی با سویه جدید کرونا ندارد، گفت: این بیماری توسط کپک موکور ایجادو معمولاً در خاک، گیاهان، کود حیوانی ومیوه‌ها و سبزیجات فاسد زندگی و در حالت طبیعی سیستم ایمنی بدن افراد توانایی مقابله با آن را دارد.

دکتر مهدی میرادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار اظهار داشت: ضعف شدید سیستم ایمنی و دیابت حاد ۲ عامل بروز قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کرونا است.

وی افزود: قارچ سیاه جزو عوارض بسیار نادر کرونا است که اغلب در افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی شدید و یا دیابت حاد هستند و به کرونا مبتلا شده اند احتمال بروز دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار ادامه داد: قارچ سیاه بیماری واگیرداری نیست اما بعلت آنکه کرونا سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می کند و در مرحله حاد بیماری داروهای ضد التهاب به بیماران داده می شود، سیستم ایمنی فرد ضعیف و محیط مناسبی برای رشد قارچ ها می شود.

میرادی در خصوص راهکارهای پیشگیری از ابتلا به قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کرونا گفت: این بیماری در نتیجه ضعف شدید سیستم ایمنی بدن بروز می کند، لذا افرادی که به کرونا مبتلا شده اند از مصرف سرخود و بدون تجویز پزشک انواع داروهای کورتون دار و ضد التهاب خودداری و تمامی مراحل درمان را با مشورت پزشک طی کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148830

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.