• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

۲۸۰۰ پرونده فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان در حال بررسی است

  • کد خبر : 148859
  • 12 شهریور 1400 - 18:18
۲۸۰۰ پرونده فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان در حال بررسی است
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل ثبت احوال سیستان‌ و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۳۳ هزار شناسنامه برای فاقدان شناسنامه در استان صادر شده و هم‌اینک ۲ هزار و۸۰۰ پرونده در حال بررسی است.

رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال سیستان‌ و بلوچستان با بیان اینکه ثبت به موقع وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویتی موجود در دست مردم، تولید و انتشار آمار حیاتی اهداف اصلی ثبت احوال است اظهارداشت: مهمترین اقدام این نهاد راه‌اندازی ادارات جدید است تا سطح دسترسی مردم به ثبت احوال را تسهیل کند.

وی با اشاره به اینکه مبنا و اساس خدمات‌رسانی در تمامی دستگاه‌ها سند و شناسنامه سازمان ثبت احوال کشور است افزود: این سازمان به عنوان یک دستگاه مکانیزه بیش از ۱۰۰ خدمت ارائه می‌کند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌ و بلوچستان با بیان اینکه مشکل فاقدان شناسنامه مربوط به سالیان سال در استان و کشور است گفت: تاکنون هشت هزار پرونده تعیین تکلیف و یکهزار پرونده رد تابعیت شده‌اند که برای آن دسته افراد که هویت آنان تایید شده شناسنامه صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارت هوشمند ملی یکی از اقدام‌های بزرگ ثبت احوال در کشور است که هم‌اینک ۹۶ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان کارت هوشمند ملی نام‌نویسی کرده‌اند و صدور آن با توجه به مشکلات موجود در کشور روند کندی داشته که امید است با رفع این مشکلات موجود روند صدور آن به روز شود.

دهمرده بیان کرد: راه‌اندازی نمایندگی در بیمارستان‌های شاخص سیستان و بلوچستان که در محل تولد نوزاد شناسنامه صادر و تحویل شود یکی دیگر از اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه در دهه ۸۰ فقط ۵۰ درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی به ثبت می‌رسید گفت: با ایجاد نمایندگی در بیمارستان‌ها این میزان اکنون به ۹۸ درصد و در وفات هم از ۴۰ به ۹۵ درصد رسیده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.