• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

احتمال تشکیل و عبور طوفان حاره ای از دریای عمان وجود دارد

  • کد خبر : 149029
  • 07 مهر 1400 - 20:19
احتمال تشکیل و عبور طوفان حاره ای از دریای عمان وجود دارد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی نقشه های هواشناسی احتمالا آخر هفته جاری طوفان حاره ای در حوالی مدار ۲۰ درجه تشکیل و به سمت دریای عمان حرکت می کند.

محسن حیدری مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به الگوهای فشاری و دمای آب شمال اقیانوس هند احتمال می‌رود یک کم فشار حاره ای و سپس طوفان حاره ای در حوالی عرض ۲۰ درجه تشکیل شود.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مسیر احتمالی طوفان بیشتر به سمت شمال غرب یعنی به سمت تنگه هرمز است اما این احتمال هم وجود دارد که طوفان به سمت شمال یا جنوب حرکت کند.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر طوفان به سوی دریای عمان و تنگه هرمز حرکت کند وزش بادهای شدید بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و بارش شدید سواحل جنوب استان و محدوده‌های دور از ساحل را تهدید می‌کند.

حیدری گفت: همزمان با تشکیل طوفان حاره ای، وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان سیستان و بلوچستان تقویت شده و احتمال می‌رود این باد شدید در فعالیت و مسیر عبور طوفان حاره ای تغییرات زیادی ایجاد کند.

وی ادامه داد: در هر صورت شرایط دریای عمان برای فعالیت‌های دریایی به ویژه مسیرهای منتهی بنادر پاکستان و غرب هند برای آخر هفته و اوایل هفته بعد نامساعد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: هر گونه تغییر در فعالیت طوفان حاره ای به اطلاع هم استانی‌ها خواهد رسید. مردم عزیز استان در چند روز آینده به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.