• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
10

منطقه آزاد چابهار ۶ پایگاه پشتیبانی برای مقابله با توفان شاهین مهیا کرد

  • کد خبر : 149070
  • 10 مهر 1400 - 8:37
منطقه آزاد چابهار ۶ پایگاه پشتیبانی برای مقابله با توفان شاهین مهیا کرد

هاتف سیستان و بلوچستان – مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از آمادگی ۶ پایگاه پشتیبانی و ۸۳ نوع ماشین‌آلات سنگین برای مقابله با توفان حاره‌ای خبر داد.

عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در جلسه ستاد بحران منطقه آزاد چابهار که با حضور معاونان این منطقه، معاونان فرمانداری‌ و نمایندگان گروه‌های جهادی و مردمی برگزار شد اظهار داشت: ایستگاه‌های پشتیبانی در روستاهای تیس، میرآباد، کمب، اطراف بازار قدیم، روستاهای وشنام و کمبل‌ها، دوراهی ریمدان، پاسگاه رمین‌ راه‌اندازی شده است همچنین برای منطقه دشتیاری، قایق و کامیون پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: مقابله با بحران، یک کار مردمی است و از همه گروه‌های مردمی و جهادی حمایت می‌کنیم تا بتوانیم از بحران احتمالی به خوبی عبور کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: روند اسکان افراد بی‌خانمان و اقشار آسیب‌پذیر با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی آغاز شده است کامیون لازم برای انتقال قایق‌ها آماده است و برای انتقال قایق ها همکاری خواهیم کرد و حمایت‌های ارزاق را در مراکز هلال‌احمر چابهار متمرکز کرده‌ایم.

کردی گفت: بر اساس شرایطی که وجود دارد ستاد بحران از روزهای گذشته جلسات تخصصی خود را تشکیل داده است وبرنامه ریزی های لازم را انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: نقاط به گونه ای انتخاب شده‌اند که در کمترین زمان ممکن به کل محدوده شهری سرویس دهند، با توجه به شرایطی که حاشیه نشینان شهر چابهار دارند، در محله های کمب، رمین، دشتیاری، دوراهی نوبندیان ،کنارک ، زرآباد و مرادآباد یک جمعیت برای کمک‌رسانی حضور دارند.

وی بیان کرد: با توجه به کانون های جمعیتی که در این نواحی وجود دارند و ارتفاعی که این آبادی ها و روستاها از سطح دریا دارند، پیش بینی خطر بیشتری شده‌ است، لذا این خدمت‌رسانی ها در جایی هستند که خطر بیشتری وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: همه مدارس و اداراتی که فعالیت ها ضروری نباشد تعطیل می‌شوند، دستگاه هایی که درگیر عملیات امداد رسانی خواهند بود با تمام ظرفیت حاضر هستند.

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.