• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

پایه “وحدت” محبت و احسان است

  • کد خبر : 149185
  • 28 مهر 1400 - 10:17
پایه “وحدت” محبت و احسان است
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیر مدرسه عالی دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل‌سنت زاهدان گفت: به یکدیگر احترام بگذاریم و به همنوع خود محبت و در مقابل آحاد مسلمانان احسان پیشه کنیم که این از پایه‌های وحدت است.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در همایش هفته وحدت با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان، علما و سران و بزرگان طوایف برگزار شد، اظهار داشت: بزرگترین محور وحدت سیره حضرت رسول (ص) و قرآن است که بهترین راهنمای ما در این زمان به شمار می‌روند.

وی افزود: برترین تعلیم از آن قرآن کریم بوده لذا اشتباهاتی که در بقیه ادیان به وجود آمده ناشی از تحریف کتب مقدس است اما این کتاب محفوظ از تغییر بوده و خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان ادامه داد: محور وحدت همین قرآن است چراکه پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند چگونه می‌توانید کفر کنید وقتی قرآن در میان شما هست.

وی با بیان اینکه پیامبرگرامی اسلام(ص) هشدار داده است که از تفرقه جدا جلوگیری و پرهیز کنید تصریح کرد: حضرت رسول(ص) فرمان به پرهیزگاری داده‌اند اما پرهیزگاری کامل باشد لذا باید از گناه، فساد و معصیت و تمام نافرمانی‌ها دوری کنید.

مولوی اسماعیل‌زهی ادامه داد: عامل دیگر رستگارری که پیامبر گرامی اسلام به آن تاکید کرده چنگ زدن به ریسمان الهی و دوری از تفرقه است و می‌فرمایند تا زمانی که وحدت حاصل نکرده‌اید با مشکل مواجه خواهید شد و زمانی می‌توانید در مقابل دشمنانتان پیروز شوید که وحدت داشته باشید.

وی بیان کرد: انسجام و اتحاد مایه پیروزی و پراکندگی مایه شکست است هر جا تفرقه به وجود آمده شکست در پی داشته و بزرگترین ملت‌ها را نابود کرده است لذا این امر خیلی اهمیت دارد که وحدت داشته باشیم.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان تصریح کرد: وحدت هزینه می‌خواهد و ما باید این هزینه را پرداخت کنیم و مدافع حقوق مسلمانان باشیم و این یکی از محورهای مهم است که در راستای وحدت مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید به خیر و خوبی دعوت کنیم امر به معروف و نهی از منکر را ترویج و با بدی مقابله و این امر را نهادینه کنیم تا فساد جامعه را فرا نگیرد.‌

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.