• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

تمامی مسئولیت‌ها جزو امانات هستند

  • کد خبر : 149235
  • 04 آبان 1400 - 8:42
تمامی مسئولیت‌ها جزو امانات هستند
هاتف سیستان و بلوچستان - امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار با بیان اینکه تمامی مسئولیت‌ها جزو امانات هستند گفت: همه مسئولیت‌ها در زمره امانات به شمار می‌روند و باید به خوبی ادا شوند.

مولوی عبدالرحمان ملازهی امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار در مراسم گردهمایی ائمه جمعه شهرستان‌های چابهار، کُنارک، زرآباد و دشتیاری که با موضوع نقش ائمه جمعه در پیشرفت و آبادانی استان در محل مسجد پیامبر اعظم (ص) منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار داشت: تمامی مسئولیت‌ها حتی امامت جمعه هم در مفهوم امانات است و باید به نحو مطلوبی ادا شوند.

وی افزود: امامت جمعه یک امانت بزرگ بر دوش ائمه جمعه است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار که بیشتر مردم وی را با عنوان شیخ‌الحدیث می‌شناسند ادامه داد: بسیاری از مردم و مسئولان از این موضوع نگرانی دارند که مبادا جزو ظالمان باشند.

مولوی عبدالستار حسین‌زهی دبیر نهاد نمایندگی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: ما در کشور امنی زندگی می‌کنیم و هر گونه نا امنی و تنش و اختلاف توسط علما و اساتید گرانقدر محکوم شده است.

وی تصریح کرد:حمله تروریستی که در افغانستان به مساجد عزیزانمان صورت گرفت، یک حرکت ننگین بود، لذا برای ملت افغانستان زندگی با امنیت و سلامتی و خوشحالی را آرزومندیم.

دبیر نهاد نمایندگی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: هفته وحدت هر ساله سمینارهایی در تهران یا زاهدان و یا در شهر دیگری برگزار می‌شد، اما امسال به علت شیوع کرونا، توانستیم در چهار منطقه با تدبیری که معاونت فرهنگی نهاد داشته در زاهدان، سراوان، ایرانشهر و هم اکنون در چابهار برگزار کنیم.

حسین‌زهی افزود: مدیریت ائمه جمعه در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ۲۶ شهرستان، ۶۷ بخش، ۵۴ شهر و ۱۴۲ دهستان و ۳۷۷ نماز جمعه را اداره می‌کند.

وی ادامه داد: ۸۸ نماز جمعه در حوزه مدیرتی واحد چابهار وجود دارد و حدود ۵۰ نفر از ائمه جمعه امروز در این همایش دعوت هستند.

دبیر نهاد نمایندگی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان افزود: امام جمعه نماد وحدت، نماز جمعه نشانه شعور امت اسلامی و مساجد جامع محل تجمع همه اقشار مردم هستند. تریبون جمعه باید راه‌گشای نیازهای دینی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.