• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
8

زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید

  • کد خبر : 149354
  • 25 آبان 1400 - 8:10
زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید
هاتف سیستان و بلوچستان - شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان در نود و پنجمین نشست خود یک روز در بهمن ماه را که مصادف با نخستین روز تعیین زاهدان در سال ۱۳۰۷ به عنوان مرکز این استان بوده به عنوان روز «زاهدان پایتخت وحدت اسلامی ایران» به تصویب رساند.

آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در نود و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در نامگذاری یکروز بنام مرکز استان باید تلاش کرد رویدادی انتخاب شود که هم تاثیرگذار و هم ارزشی باشد.

وی از نقش آفرینی و تلاش دانیال شه بخش بوکسور نام آور سیستان و بلوچستان و نخستین مدال آور بوکس ایران قدردانی کرد و گفت: این استان دارای ظرفیت ها و توانمندیهای فراوانی است که برای شکوفایی و بالفعل شدن نیاز به تلاش و جدیت تمامی دستگاهها و بخش خصوصی دارد.

بررسی پیشنهادات نامگذاری روز شهر مرکز استان، ارائه گزارش روند اجرای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی و انتخاب اعضای حقیقی شورای فرهنگ عمومی دستور کار این نشست بود که بنا به پیشنهاد آیت الله محامی رئیس این شورا ارائه گزارش روند اجرایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور از سوی دبیران کمیته ها به نشست دیگری موکول شد.

حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز گزارشی از تشکیل گروه کارشناسی برای نامگذاری و تعیین روز شهر مرکز هر استان ارائه کرد که قاسم سیاسر مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان و مسئول این گروه توضیحات لازم در مورد تاریخچه و گذشته زاهدان ارائه کرد و چند روز شاخص مرتبط با این شهر را به شورا پیشنهاد داد که پس از رای گیری اعضا نام زاهدان مرکز استان به «پایتخت وحدت اسلامی ایران» و روز آن نیز یکی از روزهای بهمن که این شهر در سال ۱۳۰۷ به عنوان مرکز سیستان و بلوچستان تعیین شده بود، به تصویب رسید.

در ادامه این نشست انتخاب شخصیت های فرهنگی برای عضویت در شورای فرهنگ عمومی به رای گذشته شد که در پایان قاسم سیاسر، دکتر عیسی ابراهیم زاده و دکتر محبوبه قویدل حیدری از بین ۶ نامزد معرفی شده با اکثریت آرا به عنوان عضو جدید این شورا انتخاب شدند.

در این نشست که دانیال شه بخش به همراه مدیرکل ورزش و جوانان، مربی و رییس هیات بوکس استان دعوت شده بودند اعضای شورا اختصاص جوایز مادی ویژه برای ورزشکاران و قهرمانان ورزشی که موفق به کسب مدال در رده های جهانی شوند به تصویب رساندند.

در پایان از دانیال شه بخش تنها دارنده مدال برنز ایران در مسابقات جهانی بوکس و نهتانی مربی وی تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.