• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
12

کانسار جدید طلا در محدوده میرجاوه سیستان و بلوچستان کشف شد

  • کد خبر : 149479
  • 07 آذر 1400 - 17:46
کانسار جدید طلا در محدوده میرجاوه سیستان و بلوچستان کشف شد

محمود رضا رحمتیان معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این ذخیره شامل ۲ بخش اکسیدی و سولفیدی بوده که میزان ذخیره سولفیدی کانسار پنج میلیون و ۹۶۲ هزار تن کانسنگ طلا با عیار متوسط ۱/۰۶ گرم در تن و بخش اکسیدی به میزان ۲۸۰ هزار […]

محمود رضا رحمتیان معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این ذخیره شامل ۲ بخش اکسیدی و سولفیدی بوده که میزان ذخیره سولفیدی کانسار پنج میلیون و ۹۶۲ هزار تن کانسنگ طلا با عیار متوسط ۱/۰۶ گرم در تن و بخش اکسیدی به میزان ۲۸۰ هزار تن کانسنگ با عیار متوسط ۱/۲۱ گرم در تن است.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری شرکت زنوبر ایرانیان در محدوده کانسار طلای بی بی مه، ۱۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۲۵ نفر بوده و پیش‌بینی می‌شود در صورت انجام مطالعات اکتشافی تکمیلی، ذخیره مذکور افزایش یابد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: مطالعات اولیه مکان‌یابی برای ساخت محل کارخانه فرآوری طلا و ارزیابی زیست محیطی توسط شرکت مذکور در حال انجام است.

گفتنی ست؛ کانسنگ طلا، سنگی حاوی ماده معدنی با ذرات ریز طلا است که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نبوده و زمانی که میزان آن به یک یا نیم گرم در هر تن برسد، با احداث کارخانه فرآوری قابلیت بهره‌برداری دارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.