• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
3

۹۰ میلیارد تومان برای طرح‌های انتقال آب سواحل مکران اختصاص یافت

  • کد خبر : 149562
  • 11 آذر 1400 - 7:33
۹۰ میلیارد تومان برای طرح‌های انتقال آب سواحل مکران اختصاص یافت
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، دشتیاری، قصرقند و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای به سرانجام رساندن پروژه‌های در دست اقدام خطوط انتقال و توزیع آب روستایی این حوزه انتخابیه اختصاص یافت.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، دشتیاری، قصرقند و زرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کم‌آبی و بی‌آبی یکی از مشکلات و چالش‌های مهم در جنوب سیستان و بلوچستان است که برای این حوزه با وزیر نیرو پیرامون مسائل و مشکلات جاری حوزه انتخابیه مرتبط با آن وزارتخانه دیدار و رایزنی کردم.

وی افزود: تمامی وقت و انرژی خویش را برای پیگیری امورات مهم در پایتخت کشور، استفاده مناسب از وقت و تذکرات لازم به مسوولان و وزرا و دیدار با وزیران مختلف گذاشتم و بزودی اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف رقم می‌خورد و شاهد شتاب در آبادانی و توسعه ۶ شهرستان ساحلی و جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، دشتیاری، قصرقند و زرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دیدار با وزیر نیرو مسائل و مشکلات مردم با دلایل و مستندات کارشناسی و توام با شاخص‌ها در زمینه‌های متعدد از قبیل آبرسانی، وضعیت برق، سدها و خطوط انتقال آب در نقاط مختلف حوزه انتخابیه بیان شد که در نهایت به افزایش اعتبار در سال‌جاری و شروع به کار پروژه سد کهیر منجر شد.

سعیدی گفت: بررسی و حمایت ویژه از طرح ایجاد سدهای بتنی در “رودخانه باهو” برای جلوگیری از هدر رفت آب رودخانه، پیگیری برای ایجاد پست فراتوزیع برق در دهستان هیچان با توجه به مشکلات عدیده برق در آن منطقه، تخصیص اعتبار لازم در راستای انتقال آب از مخزن لاتیدان به مجتمع کَمبِل‌ها، تکمیل خط انتقال آب آشامیدنی از سد خیرآباد به چاه‌های آب آشامیدنی نیکشهر مورد موافق وزیر نیرو قرار گرفت.

وی اجرای خط انتقال آب از پسابندر دشتیاری به بریس، پیگیری برای ترمیم دیواره حفاظتی رودخانه سرگان (کنارک) رودخانه کاجو (قصرقند) و رودخانه باهو در جوئیگ شهرستان چابهار، انجام مطالعات افزایش ارتفاع سد پیشین و مطالعات و اجرای خط انتقال آب کشاورزی از سد پیشین تا رودخانه باهوکلات از دیگر درخواست‌ها بود که با استقبال وزیر نیرو موافقت شد و بزودی اجرایی می‌شود.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، دشتیاری، قصرقند و زرآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل پروژه اورژانس و سوانح سوختگی در بیمارستان امام علی (ع) چابهار در دیدار با وزیر بهداشت نیز نهایی شده است.

وی اضافه کرد: اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل آزمایشگاه رفرانس (مرکزی) در چابهار و نیکشهر، تجهیز بیمارستان نیروی دریایی کنارک هم تصویب شده است.

سعیدی افزود: تصویب راه‌اندازی بیمارستان سابق ۲۲ بهمن نیکشهر، تخصیص و در نظر گرفتن متخصص مغز و اعصاب، اطفال، زنان و زایمان و ارتوپد برای ارائه خدمات در بیمارستان نیکشهر نهایی شده و وزیر بهداشت نیز در این باره قول مساعد داده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.