• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
10
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خبر داد:

برنامه‌ریزی برای آبرسانی و رفع تنش آبی ۷۱۰ روستا در سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 149904
  • 29 آذر 1400 - 9:29
برنامه‌ریزی برای آبرسانی و رفع تنش آبی ۷۱۰ روستا در سیستان و بلوچستان
هاتف سیستان و بلوچستان _ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به عدم بارندگی طی پاییز و زمستان سال ۱۳۹۹، از ابتدای امسال تنش‌های آبی در سطح شهرها و روستاهای استان به شدت افزایش پیدا کرد.

قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به این مهم به منظور گذر از بحران آبی برنامه مدونی برای ارتقای سطح بهره‌مندی در روستاهای فاقد شبکه و رفع تنش آبی در شهرها و روستاها تدوین شد.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای آبرسانی به ۲۰۵ روستا از محل اعتبارات ملی، ۱۵۵ روستا در قالب اعتبارات استانی، رفع تنش‌ آبی و ۳۵۰ روستا در قالب اعتبارات محرومیت‌زدایی انجام شده است که در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات، میزان آبرسانی و رفع تنش آبی تا پایان سال مالی به ۷۱۰ روستا خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان  بیان کرد: به‌رغم اینکه بیش از ۷۰ درصد آن از محل اسناد خزانه اسلامی بود، بالغ بر ۹۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری در سطح استان انجام شد، به ۴۰۰ روستای فاقد شبکه آب، آبرسانی صورت گرفت، ۵۳۰ روستا رفع تنش آبی شده و ۲۶ روستا نیز به شبکه آب بهداشتی متصل شدند و شاخص بهره‌مندی از آب شرب در سطح روستاهای استان از ۶۷ به ۷۱.۵ درصد رسید.

وی اضافه کرد: با توجه به این مهم به منظور گذر از بحران آبی برنامه مدونی برای ارتقای سطح بهره‌مندی در روستاهای فاقد شبکه و رفع تنش آبی در شهرها و روستاها تدوین شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در همین راستا به منظور انجام خدمات مستمر، اقداماتی از جمله اجرای خطوط انتقال، شبکه‌های توزیع، احداث مخازن ذخیره و حفر و تجهیز چاه‌های جدید صورت گرفت.

وی تصریح کرد: برای رساندن آب شرب سالم و بهداشتی در سطح شهرها و روستاهای استان، بالغ بر ۳۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری جدید و بیش از ۱۱۵ کیلومتر اصلاح، توسعه شبکه و خط انتقال اجرا شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.