• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
7

فضاهای مازاد دستگاه‌ها برای بهره‌برداری در اختیار سایر بخش‌ها قرار گیرد

  • کد خبر : 149986
  • 04 دی 1400 - 12:02
فضاهای مازاد دستگاه‌ها برای بهره‌برداری در اختیار سایر بخش‌ها قرار گیرد
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر مولدسازی دارایی‌ها، گفت: فضاها و امکانات مازاد دستگاه‌ها برای بهره‌برداری بهینه در اختیار سایر بخش‌ها قرار گیرد.

حسین مدرس‌ خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار ابراهیم ویسی مدیرکل دیوان محاسبات استان اظهار داشت: همه دستگاه ها باید امکانات و فضاهای مازاد خود را در اختیار سایر بخش‌ها برای بهره برداری مطلوب از آن قرار دهند.

وی با هشدار به دستگاه های ناموفق در جذب اعتبارات تخصیص یافته، افزود: برخی از دستگاه‌ها در سال مالی گذشته بدلیل عدم تدوین طرح مناسب، انتخاب پیمانکار ضعیف و عدم قدرت اجرای پروژه، موفق به جذب اعتبارات نشدند که دیوان محاسبات می‌تواند این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: طولانی شدن زمان اجرای پروژه و به تناسب آن افزایش نرخ تورم و افزایش قیمت مصالح و خدمات، هزینه اجرای پروژه را بیشتر از برآورد اولیه می‌کند و این موضوع باعث می‌شود برخی پروژه‌ها با کمبود اعتبار مواجه شده و نیمه‌تمام باقی بمانند که از این رو همواره تاکید داریم، ضمن اعلام روزشمار برای پروژه‌ها، عملیات اجرای آن با جدیت و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان در ابتدای این دیدار، گزارشی از عملکرد اعتباری دستگاه‌های استان بر اساس تفریق بودجه سال ۱۳۹۹ ارایه کرد.

ابراهیم ویسی با بیان اینکه سامانه جامع اموال دستگاه های اجرایی “سادا” در راستای مدیریت و پایش اموال دولتی راه‌اندازی شده است؛ تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها ثبت اطلاعات مربوطه را در این سامانه انجام نداده‌اند.

وی همچنین از عدم ثبت اطلاعات کارکنان برخی از دستگاه‌ها در سامانه “کارمند ایران” و همچنین عدم رعایت ۲۵ دستگاه برای استقرار بودجه ریزی عملیاتی خبر داد.

وی چاه‌های فاقد مجوز بهره‌برداری، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و تصرف اراضی و همچنین عدم جذب اعتبارات پژوهشی و یا اجرای پژوهش‌ها در دستگاه‌ها را از دیگر موضوعات مورد پایش دیوان محاسبات استان برشمرد و بر رعایت آنها توسط دستگاه‌ها و سازمانها تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.