• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان:

بارش‌های زمستانی قلمروی گاندوها را تغییر می دهد

  • کد خبر : 150126
  • 15 دی 1400 - 9:12
بارش‌های زمستانی قلمروی گاندوها را تغییر می دهد
هاتف سیستان و بلوچستان _ مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارش ها اخیر و افزایش سطح آب در زیستگاهها و برکه های منطقه، احتمال جابجایی گاندوها با جریان آب و واکنش های پرخاشگرانه ی گاندوها افزایش یافته است.

داود میرشکار افزود: قلمرو زیستی گونه های حیات وحش براثر حوادث طبیعی از قبیل سیل، خشکسالی یا جاری شدن روان آبهای بارشی دچار تغییر می گردد و در بسیاری از موارد موجب تغییر مکان گونه های جانوری مثل گاندوها از زیستگاه اصلی می شود.

میرشکار اشاره کرد: تغییر مکان گاندوها بر اثر جاری شدن بارش های اخیر و در نتیجه تغییر قلمرو زیستی موجب رفتار های پرخاشگرانه و تهاجمی از سوی گونه بدلیل حفظ قلمرو می شود و این هشداری جدی است به گردشگران و برخی جوامع محلی میزبان گاندو تا ضمن مراقبت در فصل بارش ها، با مشاهده گاندوها در نزدیکی سکونتگاههای انسانی موضوع را بلافاصله به محیط زیست استان، جهت اقدامات حفاظتی و انتقال گاندو به زیستگاه امن، اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گشت های یگان حفاظت محیط زیست طبق برنامه ریزی فشرده انجام شده بصورت مرتب و شبانه روزی، وسعت بسیار زیادی از مناطق تحت مدیریت و زیستگاههای گونه ی گاندو را تحت مراقبت دارد و به محض اطلاع رسانی از سوی مردم و دوستداران محیط زیست، در محل حاضر و اقدامات مورد نیاز را انجام خواهد داد.

وی گفت: از همه ی هم استانی ها به خصوص جنوب استان تقاضا داریم از نزدیک شدن به برکه ها و زیستگاههای گاندو تا حد امکان پرهیز کنند و در صورت مشاهده ی، گونه ی ارزشمند تمساح پوزه کوتاه در نزدیکی سکونتگاهای انسانی موضوع را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.