• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

۱۵۲ آموزشگاه آزاد در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند

  • کد خبر : 150179
  • 19 دی 1400 - 9:36
۱۵۲ آموزشگاه آزاد در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۲ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای از مجموع ۲۴۰ آموزشگاه آزاد دارای مجوز در استان هم‌اینک در حال فعالیت هستند.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزارو ۵۶۶ نفر در آموزشگاه های آزاد استان در سه حوزه خدمات، صنعت و فرهنگ و هنر آموزش دیدند که از این تعداد پنج هزارو ۳۲۱ نفر زن و یکهزارو ۲۴۵ نفر مرد بودند.

وی گفت: باید نیروی کار متخصص و بومی در سیستان و بلوچستان تربیت و تامین و علایق افراد با نیاز بازار تطابق داشته باشد که در این زمینه گامهای خوبی برداشته شده و این روند با جدیت ادامه دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان افزود: این سازمان بدنبال ارتباط مردمی است و در این زمینه ۲۲ محله در زاهدان به منظور کشف نیروهای جوان آماده به کار شناسایی و با فعالان اجتماعی، مذهبی و افراد با نفوذ هر محله برای آموزش این جوانان ارتباط برقرار شده و کمیته مشاورین مردمی نیز در حال شکل گیری است.

وی بیان کرد: در شهرستان هایی که مراکز فنی و حرفه ای وجود ندارد نیز با روش نیازسنجی کار آغاز شده تا تعداد نیرو و رشته های مورد نیاز مشخص شود.

شهریاری گفت: امروزه تنوع شغلی بسیار زیاد است و برهمین اساس وارد فاز جدید شناسایی شدیم تا افراد بعد از آموزش بتوانند وارد بازار کار شوند و برای کارآموزانی که از سایر شهرهای استان به زاهدان می آیند محل اقامت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای مسوول نیازهای مهارتی همه بخش ها است، خاطرنشان کرد: هدف این اداره کل استفاده از بسترهای مختلف برای کارآموزی و اشتغال جوانان است.

وی گفت: فنی و حرفه ای سازمانی برای آموزش های مهارتی و کار سخت است که متاسفانه امروزه دانشگاه ها و شغل های کاذب ۲ رقیب این سازمان شدند تا جاییکه در برخی شهرستان ها کارآموز به صفر رسیده است.

وی افزود: از یک طرف بیشتر خانواده ها تلاش می کنند فرزندانشان وارد دانشگاه شوند در حالی که مشخص نیست پس از اتمام تحصیل وارد بازار کار شوند اما اگر حرفه و مهارتی فراگیرند بطور حتم وارد بازار کار می شوند، از سوی دیگر شغل های کاذب و در آمدهای مقطعی آن بسیاری از جوانان و نوجوانان را به خود جذب کرده و همین مساله موجب شده تا تمایلی به فراگیری حرفه و مهارت نداشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خاصیت آموزش های این سازمان وارد شدن به بازار کار پس از اتمام آموزش ها با سرمایه خیلی اندک است، افزود: در مجموع ۱۲ تا ۱۵ رشته کلی با حدود ۶۰ تا ۷۰ رشته زیرمجموعه آنها در این اداره کل آموزش داده می شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.