• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
10

۱۵۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن امسال تحویل متقاضیان سیستان و بلوچستان می‌شود

  • کد خبر : 150415
  • 03 بهمن 1400 - 10:49
۱۵۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن امسال تحویل متقاضیان سیستان و بلوچستان می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان تا پایان سالجاری و ۸۰۰ واحد نیز تا تابستان سال آینده تحویل متقاضیان می‌شود.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در چهارمین نشست شورای تامین مسکن سیستان و بلوچستان اظهار داشت:‌ این استان با اقدامات مطلوب صورت گرفته جز استان‌های برتر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور بشمار می‌رود.

وی افزود: سیستان و بلوچستان از حوزه تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن عبور کرده و به مرحله واگذاری پروژه‌ها به پیمانکار رسیده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین به منظور اشتغال نیروهای بومی استان در ۱۰ شهر، ۲۵ هزار نفر در ۳۶ رشته تخصصی مسکن در حال آموزش هستند.

مدرس خیابانی گفت: خانه‌دار شدن دهک های پایین جامعه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از مهمترین مزایای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان به شمار می‌آید.

وی از واگذاری بخشی از اختیارات شورای تامین مسکن استان به فرمانداران خبر داد و افزود: به منظور تسریع در اجرای پروژه‌ها برخی از اختیارات نظیر تعیین نرخ پایه به فرمانداران به عنوان روسای شهرستانی طرح واگذار می‌شود.

عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: ۱۶۱هزار و ۱۱۸ نفر در سراسر استان تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که با بررسی‌های انجام شده ۱۴ هزار نفر تایید نهایی شدند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور از جمله استان های پیشتاز محسوب می‌شود، گفت: تعداد ۱۰ هزار و ۸۳۳ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان وجوه خود را در قالب اقساط اول و دوم به بانک پرداخت کرده‌اند که ۹ هزار و ۶۲۱ نفر از این تعداد به تعاونی‌ها و انبوه‌سازان معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس ارزیابی انجام شده تاکنون پنج هزار و ۳۹۴ واحد مسکونی این طرح در سراسر استان به مرحله فوندانسیون، ۲ هزار و ۵۱۲ واحد نیز به مرحله اسکلت و سقف، یک‌هزار و ۱۱۰ واحد به مرحله سفت کاری و ۲۰۹ واحد در مرحله نازک کاری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به منظور رفاه حال شهروندان استان در تمامی سایت و اراضی طرح نهضت ملی مسکن آمادگی واگذاری زمین برای اجرای پروژه‌های روبنایی نظیر مدرسه، کلانتری و درمانگاه وجود دارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.