• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7

سیستان و بلوچستان باید مقصد گردشگری مردم ایران باشد

  • کد خبر : 150575
  • 14 بهمن 1400 - 20:51
سیستان و بلوچستان باید مقصد گردشگری مردم ایران باشد
هاتف سیستان و بلوچستان - دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: سیستان و بلوچستان باید مقصد گردشگری مردم ایران باشد و یک روز به نام این استان در تقویم رسمی کشور ثبت شود تا فصل جدیدی از توجه همه ایران به این منطقه اختصاص یابد.

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نود و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اگر پارلمان فرهنگی استان بهینه شود می تواند سیاست فرهنگی در تراز با جمهوری اسلامی داشته باشد.

وی افزود: ظرفیت بالندگی تمدنی و فرهنگی در سیستان و بلوچستان وجود دارد و در صورتی‌که نگاه ها تغییر کند موفقیت های خوبی ایجاد خواهد شد و در برش استانی بویژه دبیرخانه شورا باید به زیست بوم توجه اساسی شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: چهار موضوع زیست بوم در این استان شامل نقش بزرگ سیستان در تاریخ و تمدن اسلامی، فرهنگ و هنر بلوچستان که این استان به عنوان تنها استان کشور میزبان این قوم با ارزش است که باید از این فرصت بخوبی استفاده کرد تا خود به خود آسیب های امنیتی برطرف شود، توجه به آینده مکران در منطقه و توجه به نخبگان سیستان و بلوچستان باید مورد توجه قرار گیرند.

امامی گفت: فرهنگ عمومی باید اصالت را حفظ کرده و تغییرات را پایش کند از سال ۶۴ که شورای فرهنگ عمومی راه اندازی شده بهم رسانی، رفع موانع و شناسایی ظرفیت ها در دستور کار قرار داشته و این سند استانی فصل جدید فعالیت شورا خواهد بود که اهمیت آن به اندازه شورای تامین و برنامه ریزی است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.