• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
9

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سیستان و بلوچستان رونمایی شد

  • کد خبر : 150587
  • 14 بهمن 1400 - 21:23
برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سیستان و بلوچستان رونمایی شد
هاتف سیستان و بلوچستان - دومین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای فرهنگ عمومی، نماینده ولی فقیه و استاندار در سیستان و بلوچستان رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نود و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان و رونمایی از این برش استانی اظهار داشت: اولین برش استانی نقشه فرهنگی کشور در استان فارس رونمایی شده بود و تصویری که از سیستان و بلوچستان در اذهان عمومی وجود دارد واقعی نیست و دشمن همواره در تلاش است تا همدلی و همکاری مردم سیستان و بلوچستان را نادرست جلوه داده و ظرفیت ملی را تضعیف کند.

وی افزود: در سال ۶۰ به این استان سفر کرده بودم و تحولاتی که در این سالها در سیستان و بلوچستان ایجاد شده قابل قیاس با گذشته نیست و نگاه رهبر معظم انقلاب در گام دوم نگاه ظرفیت اندیشی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در تلاشیم اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ سیستان و بلوچستان به وقوع بپیوندد و مبنا اسناد بالادستی بوده که اجرایی سازی آنها جزو اولویت ها است.

حجت الاسلام عاملی گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید بر تهیه سند مهندسی فرهنگی دارند و در تحلیل برش استانی سند فرهنگی سیستان و بلوچستان هفت فصل تنظیم شده که اولویت ها در مسائل استان تقویت زیرساخت ها و برنامه های فرهنگی است زیرا این استان همواره ثابت کرده در بسیاری از زمینه ها موفق بوده است.

وی تصریح کرد: مسیر رسمی تدوین برنامه ها در سیستان و بلوچستان انجام شده و باید ظرفیت ها آزاد و موانع برطرف شوند زیرا فرهنگ پدیده مهمی است و امروز همگان آگاه شده اند که دنیا دنیای فرهنگ پذیری است و از این نگاه صحبت می کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ به حساب آوردن انسان ها و ایجاد فضا برای آنها است، گفت: ریشه و بنیه فرهنگ در دین است و در دنیای امروز سکولاریزم رنگ باخته و جوهره دین در سند مهندسی فرهنگی پررنگ است و باید به جنبه الهیات توجه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در دنیای امروز حدود ۱۰۰ مهارت مهم شامل مهارت های اجتماعی، ارتباط با دیگران، مهارت “نه گفتن” و غیره باید به بچه ها آموزش داده شود و از امکاناتی که با رویکرد حفاظت از محیط زیست انجام می شود استفاده کرد زیرا باید ضررها را از خود و جامعه دور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید بر مسائلی که مردم را اذیت می کند توجه ویژه داشته و در اولویت دستور کار خود قرار دهد تا مشکلات به حداقل برسد و امیدواریم استان هایی مانند سیستان و بلوچستان که محور اصلی هستند با اولویت تقویت شوند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.