• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

انقلاب اسلامی در ارتقای جایگاه علمای اهل سنت نقش موثری داشته است

  • کد خبر : 150812
  • 28 بهمن 1400 - 12:09
انقلاب اسلامی در ارتقای جایگاه علمای اهل سنت نقش موثری داشته است
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: انقلاب اسلامی باعث شد اسلام‌گرایی در سایر کشورهای اسلامی هم گسترش پیدا کند و دشمنان از همین موضوع احساس خطر می‌کنند که انقلاب ما عَلَم دین را برافراشته و دل‌های پاک را به اسلام‌خواهی فرا می‌خواند.

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در گردهمایی ائمه جمعه شهرستان‌های خاش و تفتان، ضمن اشاره به برکات ماه رجب، دو ماه رجب و شعبان را فرصتی برای خودسازی و هم‌چنین کسب آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان عنوان کرد و اظهار داشت: استغفار و دعا در این ماه باعث می‌شود انسان روحش را پالایش کند و شایسته دریافت رحمت الهی گردد.

وی با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان این که انقلاب اسلامی با لطف الهی و حرکت مردمی و نیت اسلام‌خواهی شروع شد و به پیروزی رسید افزود: مردم در راه آرمان‌هایشان به خیابان‌ها آمده و شهید دادند و در ادامه مقاومت کردند و در شرایطی که دوست و دشمن تصور نمی‌کرد، این انقلاب پیروز شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: دشمنان ۴۳ سال برای از بین بردن انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکردند و هر توطئه‌ای که می‌توانستند علیه نظام بکار بردند اما انقلاب اسلامی همچنان با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها روی پای خود ایستاده است.

وی با اشاره به برخی موفقیت‌های انقلاب اسلامی از جمله در فناوری‌های نوین، صنعت، پزشکی و نظامی، مواردی را هم دچار مشکل و ضعف دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی، حاکمیت دین الهی، رشد فضای معنوی بود و هم‌اینک تعداد ائمه جمعه و جماعت، مساجد، مدارس علمیه، طلاب و اساتید، مکتب‌خانه‌های قرآن‌آموزی، شرکت کنندگان در نماز در فضای دینی، اصلا با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

آیت الله محامی با تاکید بر قدرشناسی نسبت به نعمت انقلاب اسلامی گفت: شکرگزاری قولی همان جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر دشمنانی است که دستاوردهای ما را وارونه جلوه می‎‌دهد و ما باید در مقام دفاع از دستاوردهای انقلاب برآییم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان شکر عملی را مهمتر از شکر قولی دانست و استفاده درست از نعمت الهی را متذکر شد و ادامه داد: ائمه جمعه با استفاده درست از جایگاه امامت جمعه، شکر عملی را به جا بیاورند و فراموش نکنیم که قبل از انقلاب اسلامی، علمای اهل سنت از چنین جایگاهی برخوردار نبودند.

وی به بیان چند مورد از نکات مربوط به شکر عملی و استفاده صحیح از جایگاه امامت جمعه پرداخت و اولین نکته را «بیان دقیق معارف اسلامی» عنوان کرد و گفت: مردم با معارف اسلامی به خوبی آشنا نیستند و نیازمند فراگیری عقاید، کلام، اخلاق و احکام هستند.

آیت‌الله محامی با طرح این سؤال که چند درصد مردم دین و مذهب خود را با استدلال شناختند، ادامه داد: خیلی از مردم دین و مذهب خود را به صورت موروثی و شناسنامه‌ای دریافت کرده‌اند و یکی از کارکردهای نماز جمعه بیان دقیق معارف اسلامی برای جامعه است.

وی افزود: مطالعه سرگذشت پیشینیان در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته و خواندن تاریخ بویژه تاریخ اسلام و تاریخ معاصر، چراغ راهی برای آینده است.

امام جمعه زاهدان بر گسترش عقلانیت در جامعه و برحذر داشتن مردم از تعصب و جاهلانه تاکید کرد و افزود: گام اول این است که خود تابع عقلانیت باشیم و سپس مردم را به آن دعوت کنیم.

وی ادامه داد: گلایه‌های مکرر خداوند در قرآن کریم نسبت به عدم تفکر و تعقل نشان دهنده اهمیت این موضوع است و باید بدانیم که احساسات برعکس عقلانیت و تفکر، ماندگار نیست و در طول تاریخ می‌بینیم که برداشت‌های متفاوت و سطحی از متون دینی باعث ایجاد فرقه‌های متفاوت شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.