• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

هندوستان نسبت به تعهد خود در قبال بندر چابهار پایبند است

  • کد خبر : 150922
  • 07 اسفند 1400 - 10:35
هندوستان نسبت به تعهد خود در قبال بندر چابهار پایبند است
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس هیأت مدیره بندر بمبئی و مدیرعامل شرکت IPGL هندوستان در سفر به چابهار گفت: در این سفر می‌خواهم این پیام را برسانم که نسبت به تعهدی که در قبال بندر چابهار دادیم پایبندیم و این تعهد را ادامه خواهیم داد.

راجیو جلوتا مدیرعامل شرکت آی پی جی ال هندوستان در دیدار با مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: همکاری طولانی‌ مدت و پایدار با منطقه آزاد چابهار مد نظر است و می‌توانیم با تعامل بیشتر برای تحقق اقتصاد پویا تلاش کنیم.

وی افزود: به دلیل شرایط پیش آمده در بحث تولید و مدیریت آی پی جی ال، بنادر ما تاکنون نتوانستند توجه زیادی به فعالیت چابهار داشته باشند اما دولت مرکزی هند به چابهار به عنوان یکی از بنادر عمده ترانزیت و کارگاه به منظور تبادل کالا با ایران، سی آی اس و کشورهای قفقاز نگاه می کند.

مدیر عامل شرکت آی پی جی ال هندوستان ادامه داد: با تغییرات مدیریتی که در حوزه ای پی جی ال صورت گرفته دولت مرکزی هند ما را به چابهار اعزام کرد تا گزارشی از وضعیت موجود و واقعیت‌های امروز این منطقه ارائه کنیم.

جلوتا گفت: جلسات خوبی در تهران داشتیم و امیدواریم تاثیرات این جلسات طی یک ماه آینده مشخص شود.

وی از سازمان منطقه آزاد چابهار بابت الحاق بندر شهید بهشتی به منطقه آزاد قدردانی کرد و تصریح کرد: معتقدم که چنین جلساتی به تجارت و اقتصاد هر دو کشور در سال‌های آتی کمک می‌کند. برنامه داریم به طور مشترک دست به دست هم بدهیم و بتوانیم باهم کار کنیم و اقتصاد پویایی داشته داشیم تا در زمینه بازاریابی در سال‌های آینده کارهای درستی انجام دهیم.

وی بیان کرد: اگر پیشنهاداتی از طرف منطقه آزاد ارائه شود استقبال خواهیم کرد و درواقع من می‌خواهم این پیام را برسانم که نسبت به تعهدی که در قبال بندر چابهار دادیم پایبندیم و این تعهد را ادامه خواهیم داد.

مدیر عامل شرکت آی پی جی ال هندوستان ادامه داد: با توجه به صحبت هایی که امروز داشتیم، مسایل پیگیری و تاییده دولت ها گرفته می‌شود، برنامه داریم که گروه‌های سرمایه‌گذاری و گروه‌های کاری مشترکی را باهم تشکیل دهیم، که هم در زمینه تجهیز بندر، بازاریابی و بهبود شرایط کاری و ترانزیت کالا از طریق این بندر، تیم‌های مشترک بیایند و مشکلات و چالش‌ها را حل کنند تا قدم‌های مثبتی انجام شود.

وی افزود: ازآنجا که منطقه آزاد چابهار جایگاه ویژه‌ای دارد و تیم کاری این مجموعه در زمینه فعالیت‌های اجرایی و زیر ساخت‌ها فعال هستند، هرگونه ایده و پشتیبانی از طرف منطقه آزاد چابهار بسیار کارگشا خواهد بود و در بازاریابی این بندر مفید و موثر خواهد شد.

نصرالله ابراهیمی مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار در این دیدار با بیان اینکه چابهار سرزمین سرمایه‌گذاری و تولید و تجارت به شمار می‌رود اظهار داشت: توسعه زیرساخت در حوزه دریا اولویت اصلی در کنار سایر زیرساخت‌های منطقه آزاد چابهار است.

وی افزود: رویکرد منطقه آزاد چابهار بر محوریت تولید، صادرات و خدمت در همه زمینه‌ها برای فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: اصلی‌ترین برنامه‌های ما تکمیل زیر ساخت‌های ارتباطی و با اهمیت ترین آن تجهیز و احداث زیرساخت های مورد نیاز در حوزه دریا است حوزه دریا، بنادر و کشتیرانی به واسطه ارتباط با آب‌های آزاد با دو کشور بزرگ چین و هند و کشورهای همسایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ابراهیمی گفت: از ورود شرکت‌های هندی در تکمیل زیرساخت حوزه کشتیرانی و دریا استقبال می‌کنیم برای اینکه بتوانیم ظرفیت تبادل و ارتباط در صادرات و ترانزیت را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: هر گونه تفاهم‌نامه و یاداشت تفاهمی که بین بخش خصوصی منطقه چابهار در چارچوب سیاست‌های جمهوری اسلامی از طریق ای‌پی‌جی‌ال برقرار شود ما آمادگی کامل داریم که حمایت کنیم تا به نتیجه برسد و متقابلا انتظار انجام تعهدات از سوی طرف خارجی را داریم.

وی تاکید کرد: ما مشوق های خوبی برای استقرار سرمایه گذاران خارجی در منطقه آزاد چابهار داریم که ازجمله آن‌ها می‌توان به ۲۰ سال معافیت در حوزه مالیات و امور گمرکی و تسهیل گری در حوزه روابط تجاری اشاره کرد.

مسئول سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پیگیر خواهیم بود تا بخش خصوصی دو کشور برنامه‌های خوب و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی را در حوزه تجارت و بازاریابی عملیاتی کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.