• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4

بیش از ۲ هزار درخت، درختچه و نهال در چابهار کاشته شد

  • کد خبر : 151056
  • 15 اسفند 1400 - 16:38
بیش از ۲ هزار درخت، درختچه و نهال در چابهار کاشته شد
هاتف سیستان و بلوچستان - مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در حوزه آب‌شیرین‌کن‌ها امیدواریم با استحصال ۵۶۰ هزار لیتر آب در روز حدود ۱۴۰ هزار متر مکعب آب شیرین تولید و نیاز ۴۲ هزار متر مکعبی آب چابهار برطرف شود.

نصرالله ابراهیمی مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار در آیین روز درختکاری که در پارک حافظ این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، میلاد با سعادت امام حسین (ع) روز پاسدار و روز جانباز اظهار داشت: توسعه فضای سبز در کشور و خصوصا چابهار و حوزه سواحل مکران در جنوب سیستان و بلوچستان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: ۲۰ درصد طرح جامع ۸۲ هزار هکتاری منطقه آزاد چابهار به ایجاد فضای سبز اختصاص داده شده است و یکی از زیرساخت‌های اصلی برای افزایش فضای سبز و جنگل‌کاری در منطقه چابهار، آبِ شیرین است که باید تامین شود تا به شاخص مطلوبی در این حوزه دست یابیم.

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه در پارک لیپار منطقه آزاد چابهار ۳۵ هکتار فضای سبز درنظر گرفته شده است، ادامه داد: مابقی آبی که شیرین می‌شود را نیز در بحث افزایش سرانه فضای سبز و سایر حوزه‌ها استفاده خواهیم کرد و امیدواریم تاسیسات ذکر شده، هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

ابراهیمی گفت: از ابتدای امسال تا کنون سه هزار اصله درخت، درختچه از نهال‌های تولیدی مرکز تیس به ادارات، موسسات و شرکت‌ها اهدا شده است.

وی بیان کرد: همچنین در اسفندماه سال جاری ۲۰ هزار گُل و گیاه فصلی برای بهبود فضای سبز به شهرداری چابهار اهدا شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.