• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

برای توسعه سواحل مکران نیاز به سکونت حداقل ۲ میلیون نفر می باشد

  • کد خبر : 151150
  • 19 اسفند 1400 - 13:19
برای توسعه سواحل مکران نیاز به سکونت حداقل ۲ میلیون نفر می باشد
هاتف سیستان و بلوچستان - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بروزرسانی تجهیزات بنادر کشور در دستور کار سال ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی است؛ از برنامه این وزارتخانه برای ساخت ۲ شهر در سواحل مکران خبر داد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در همایش سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت حوزه بنادر در سیاست‌های راهبردی توسعه کشور اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ باید برای بروز کردن تجهیزات مورد نیاز در حوزه بنادر فعالیت جدی انجام دهیم. ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶، ۷ میلیون TEU در کشور را داریم، ولی به سبب فرسوده بودن تجهیزات، فعلاً امکان این میزان تخلیه و بارگیری در بنادر کشور وجود ندارد.

وی بر نقش بنادر در بهبود وضعیت ترانزیت کالا در کشور تاکید کرد و با اشاره به صادرات حدود ۲۵ میلیون تن سنگ آهن از روسیه به هند، افزود: اگر بتوانیم نیمی از این میزان صادرات کالای روسیه به هند را از طریق ترانزیت و به صورت ریلی حمل و مشکلات مربوط به پسکرانه‌هایمان را حل کنیم، سالیانه ۶، ۷ میلیارد دلار فقط از این طریق درآمد برای کشور کسب خواهیم کرد. حل مشکلات مربوط به ترانزیت به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توجه به توسعه سواحل مکران، ادامه داد: برای توسعه سواحل مکران نیاز به سکونت حداقل ۲ میلیون نفر در این نواحی است که این انتقال جمعیت امکان پذیر است. در همین راستا ۲ شهر را طراحی کرده‌ایم که در حال ساخت آن‌ها هستیم، یکی شهر بریس و دومی هم شهر مکران که کارهای خوبی به لحاظ زیرساختی در این زمینه انجام شده است و امیدواریم این اقدامات بتواند برای کشور مایه خیر و تحول باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.