• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

راه‌ حل تمام مسائل سیستان و بلوچستان ایجاد اشتغال است

  • کد خبر : 151165
  • 21 اسفند 1400 - 20:09
راه‌ حل تمام مسائل سیستان و بلوچستان ایجاد اشتغال است
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راه‌حل تمام مسائل استان ایجاد اشتغال است، گفت: افزایش صادرات بالا بردن ظرفیت تولید و در نتیجه ایجاد اشتغال را در پی خواهد داشت.

حسین مدرس‌ خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راه‌ حل تمام مسائل استان ایجاد اشتغال است، اظهار داشت: افزایش صادرات بالا بردن ظرفیت تولید و در نتیجه ایجاد اشتغال را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ابزارهای توسعه صادرات شامل برگزاری نمایشگاه‌ها، ارتباط با تجار و اعزام هیأت‌های تجاری به مناطق مختلف است، افزود: توجه به اقلام صادراتی، بازارهای هدف صادراتی و اینکه کدام محصول صادر شود و چه برندی ذائقه مشتری بوده از اهداف کارگروه توسعه صادرات است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا می‌خواهیم به این معنی اقتصادی می‌خواهیم که تولید و تکنولوژی برای خودمان باشد اما کالایی که تولید می‌کنیم به همه جای دنیا برود.

ایرج حسن پور سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: طی ۱۱ ماه نخست امسال مجموع صادرات و ترانزیت داخلی صورت گرفته از گمرگات و بازارچه‌های مرزی استان به رقم بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: در این مدت اقلامی از جمله مصالح ساختمانی، میوه، نخود خام، گاز، گوگرد، خرما و صیفی‌جات، پودرماشین لباسشویی، قیر، محصولات سرامیکی و کیسه پلاستیکی به کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها صادر شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.