• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
15

بزرگ‌ ترین جشنواره موسیقی کشور نوروز ۱۴۰۱ در چابهار برگزار می‌شود

  • کد خبر : 151281
  • 26 اسفند 1400 - 19:16
بزرگ‌ ترین جشنواره موسیقی کشور نوروز ۱۴۰۱ در چابهار برگزار می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه نوروز ۱۴۰۱ بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی کشور در چابهار برگزار می‌شود گفت: برگزاری ۹ شب کنسرت سنتی و پاپ با حضور خواننده‌های مطرح کشور ازجمله برنامه‌های هنری در ایام نوروز ۱۴۰۱ در منطقه آزاد چابهار است.

نصیراحمد ملازهی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار ضمن قدردانی از همه دستگاه‌های متولی برای همراهی با مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای به نمایش گذاشتن گردشگری هنر در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در سال‌های اخیر، تمرکز ما روی کمک گرفتن از موسسات فرهنگی هنری بود که خوشبختانه آنگونه که باید پای کار آمدند تا نوروزی متفاوت و در شان مردم منطقه و میهمانان نوروزی را در پیش داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه همزمان با تحویل سال برنامه‌هایی در جوار مزار شهدای گمنام مسجد پیامبر اعظم (ص) منطقه آزاد چابهار خواهیم داشت افزود: همچنین مسئولان منطقه در محل ورودی شهر از میهمانان نوروزی استقبال کرده و هدایا و بسته‌های فرهنگی به همراه لیست برنامه‌های فرهنگی و گردشگری را به میهمانان ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه موسسه آوای فراز سیستان و بلوچستان چندی پیش به مدت سه شب در چابهار کنسرت پاپ بلوچی برگزار کرد، بیان کرد: به مناسبت نیمه شعبان هم برگزاری شب شعر به همراه نورافشانی در دستور کار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در ایام نوروز با کمک موسسه “ونداد ایده‌پرداز” تعداد پانزده غرفه از آثار هنرهای تجسمی، صنایع دستی، سوغات و هدایا، نوشیدنی و غذاهای بومی محلی همراه با بزرگ‌ ترین جشنواره موسیقی کشور را خواهیم داشت.

ملازهی گفت: یازده فروردین در اختتامیه جشنواره موسیقی در خدمت هنرمندان استان با اجرای کنسرت گروه موسیقی بلوچی که ترکیبی از هنرمندان سراسر سیستان و بلوچستان هستند برگزار می‌شود که همزمان از هنرمندان پیشکسوت چابهار که موفق به کسب درجه یک هنری (معادل دکتری) شده اند نیز خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: به موازات برنامه‌هایی که برگزار می‌شود، در سطح شهر بندری چابهار هم چهارمین جشنواره استعداد یابی موسیقی زیمُل را داریم که مجری برگزاری آن موسسه فرهنگی و هنری زیمل بلوچستان و “انجمن موسیقی چابهار” می باشند، از دوم فروردین تا ۱۱ فروردین همراه با نمایشگاه صنایع دستی، سوغات، هدایا و مواردی از این قبیل در محدوده دریابزرگ چابهار برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: نمایشگاه‌ها و برنامه‌های هنری با هدف راه‌اندازی توریست هنری (گردشگری هنری) نیز برگزار می‌شود که در همین راستا کارگاه و نمایشگاه تجسمی استاد یادگار زاده را داریم تا مردم بتوانند هم کارگاه، هم آثار و هم خود استاد را ببینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: در محل مجتمع فرهنگی گلشهر کارگاه معرق استاد عبدالله بهار را داریم و در این قسمت هم مردم می‌توانند از محل کارگاه و آثار استاد بازدید کنند.

وی تصریح کرد: در بعضی مناطق هم برنامه موسیقی محلی و خاص این مناطق را خواهیم داشت، به طور مثال موسیقی “پیرپتر” که یک نوع موسیقی عرفانی است در محل زندگی خود گروه موسیقی در یک روز و ساعت مشخص برای علاقه‌مندان و مسافران برگزار می‌شود و یا استاد محمد اسحاق بلوچ نسب به عنوان یکی از برجسته‌ترین اساتید موسیقی حماسی منطقه، وجود ایشان و محل زندگشان می تواند برای همه مسافران و گردشگران پدیده هنری جذابی باشد. که پیشنهاد می‌شود علاقه‌مندان به هنر موسیقی حتما این برنامه ها را به فهرست بازدیدهای خود اضافه کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.