• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

متاسفانه در خصوص معرفی شهدا به اندازه کافی کار صورت نگرفته است

  • کد خبر : 151299
  • 28 اسفند 1400 - 23:36
متاسفانه در خصوص معرفی شهدا به اندازه کافی کار صورت نگرفته است
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: متاسفانه در خصوص معرفی شهدا به اندازه کافی کار صورت نگرفته و شهدای زیادی در استان هنوز ناشناخته مانده‌اند.

آیت‌ الله مصطفی محامی نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌ و بلوچستان در مراسم تجلیل از فعالان برنامه‌های شهید میرحسینی شهید شاخص سال با ابراز گلایه نسبت به کم‌ کاری در خصوص زنده نگه داشتن یاد و همچنین بیان سرگذشت شهدا اظهار داشت: متأسفانه تکریم خانواده شهدا نیز به شیوه مطلوب صورت نگرفته و راضی‌کننده نیست.

وی با اشاره موضع‌گیری غلط عده‌ای درباره پشتیبانی از خانواده‌های شهدا افزود: اگر چه خون خانواده شهدا نسبت به دیگران رنگی‌تر نیست اما ارائه هر خدمتی به آن‌ها درد فراق از شهیدشان را تسکین می‌بخشد.

نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌ و بلوچستان ادامه داد: در پیمودن مسیر شهدا، خدمت به مردم و حفظ انقلاب اسلامی نیز کم کاری‌هایی صورت گرفته و باید دید چه مقدار فضای کنونی جامعه با دوران دفاع مقدس تناسب دارد.

آیت الله محامی با اشاره به آیه ۱۷۰ سوره مبارکه آل عمران گفت: شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و از خداوند متعال در خصوص همرزمان و همراهان خود پرس‌وجو می‌کنند و دغدغه پیمودن راه خود را دارند که در صورت تداوم راهشان، خوشحال و خشنود می‌شوند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: این احساس شرمندگی اقتضا می‌کند که هر فرد به هر اندازه‌ای که از او کاری بر می‌آید برای زنده نگه‌داشتن نام، یاد و تکریم خانواده شهدا انجام دهد و توان فردی و سازمانی را در این راستا به کار بگیرد.

وی تصریح کرد: در برگزاری یادواره شهدا بخشی از کار ایجاد موج و جلب توجه مردم است اما جنبه محتوایی کار بسیار مهم‌تر است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد از جمله اخلاق، منش، راه و فرهنگی که شهید انتخاب کرده و این باید در جامعه گسترش پیدا کند.

آیت الله محامی گفت: شهدای شاخص و پر آوازه‌ای در استان وجود دارند اما واقعیت این است که برای هر خانواده‌ای شهید خودش شهید شاخص است و نباید در این راستا غفلت صورت گیرد.

وی برگزاری یادواره شهدای یک یا چند محله در بازه‌های زمانی مشخص را متذکر شد و ادامه داد: این اقدام هم عامل موج‌آفرینی و هم تکریم خانواده شهدا می‌شود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: متأسفانه در خصوص معرفی شهدا به اندازه کافی کار صورت نگرفته و شهدای زیادی در استان هنوز ناشناخته مانده‌اند و باید فضای جامعه از این شخصیت‌ها پر شود و در گام بعد الگوسازی کنیم.

وی افزود: کار بر جنبه محتوایی شهدا یکی از محورهای جهاد تبیین است زیرا دشمن به دنبال وارونه جلوه دادن دستاوردهای انقلاب است و در برابر شهید و شهادت از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی حساس هستند و در این جهت شبهه پراکنی می‌کنند.

آیت الله محامی تصریح کرد: نسل جدید ما شناخت چندانی از شهدا نداشته و تحت تأثیر شبهات قرار می‌گیرند اما اگر این مسائل برای آنها به خوبی بیان شود با دل و جان خواهند پذیرفت.

وی ادامه داد: در هر کشور و جامعه‌ای کسی که جانش را برای کشور تقدیم می‌کند از نظر فطری قابل تحسین است و همان گونه که کتاب قرآن به عنوان یک کتاب آسمانی بین مسلمانان مورد اتفاق است کسی که برای دفاع از کشور از جان خود می‌گذرد مورد تحسین قرار می‌گیرد و در این خصوص زمینه کارهای فراوانی وجود دارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.