• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7

۱۷۵۱ روستای سیستان و بلوچستان به شبکه آبرسانی متصل می‌شود

  • کد خبر : 151404
  • 15 فروردین 1401 - 23:01
۱۷۵۱ روستای سیستان و بلوچستان به شبکه آبرسانی متصل می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تشکیل قرارگاه جهاد آبرسانی کشور، به یک هزار و ۷۵۱ روستا در استان طی ۳۰ ماه آبرسانی می‌شود.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کمیته جهادی آبرسانی استان اظهار داشت: بالغ بر ۸ هزار روستا در سراسر کشور به شبکه آبرسانی متصل می‌شوند که یک هزار و ۷۵۱ روستا مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: عملیات آبرسانی به ۳۷ روستا در حوزه شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده و تاکنون هشت روستا از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شده‌اند و تا پایان فروردین‌ماه امسال نیز به ۲۰ روستای دیگر آبرسانی خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مقرر شده آبرسانی به این روستاها طی ۳۰ ماه انجام شود که باید به طور متوسط روزانه دو روستا آبرسانی شود و در این راستا و با توجه به اهمیت موضوع آب که اولویت اصلی استان به شمار می‌رود، کمیته دائمی جهاد آبرسانی هر دو هفته به ریاست استاندار و هر هفته به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در استان و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران برگزار می‌شود.

مدرس‌ خیابانی با بیان اینکه اجرای این طرح در سطح کشور توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه و در استان توسط قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه انجام می‌شود، از حضور نیروهای مجموعه سپاه پاسداران در حوزه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی تقدیر کرد.

وی همچنین از فرمانداران استان خواست اسامی روستاهای اولویت‌ دار را به شرکت آب و فاضلاب استان اعلام کنند تا مقدمات و نقشه اجرای طرح آبرسانی به آنها تمهید شود.

وی اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت استان را موظف کرد لوله مورد نیاز این طرح را با اولویت از تولیدات داخل استان تهیه کند و ماشین‌ آلات مورد نیاز اجرای طرح و تأمین سوخت آنها را در دستور کار خود قرار دهند.

مدرس خیابانی با ذکر این مطلب که مردم ناظر اجرای این طرح هستند، خاطرنشان کرد: در صورتی که هرگونه تعارض و آسیب به تأسیسات، ابنیه و معابر روستاها در حین اجرای این طرح پیش آید، بلافاصله جبران خواهد شد و مردم از این جهت نگرانی نداشته باشند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.