• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان هتک حرمت به حرم رضوی را محکوم کردند

  • کد خبر : 151460
  • 18 فروردین 1401 - 0:18
علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان هتک حرمت به حرم رضوی را محکوم کردند
هاتف سیستان و بلوچستان - علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه‌های جداگانه تعرض به حرم مطهر امام رضا(ع) را در ماه مبارک رمضان را محکوم کردند.

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری ضمن محکومیت این اقدام ددمنشانه اظهار داشت: هرکس قصد تفرقه میان ‏مسلمانان را داشته باشد قطعا کافر است و این افراد نوکران آمریکا و اسرائیل هستند.

وی افزود: هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان در نگاه هر انسان با وجدان مسلمان و یا غیر مسلمان به شدت محکوم است.

نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در سومین روز ماه مبارک رمضان،سه طلبه در صحن پیامبر اعظم(ص) مورد حمله با ضربات چاقو قرار گرفتند که این جنایت عظیمی است و هم به دلیل اینکه حرمت ماه رمضان و حرم مطهر رعایت نشده است این جنایتکاران تکفیری اصول اسلامی، انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشتند و پایبند نیستند و این جنایت را انجام دادند.

مولوی سلامی گفت: این جنایت بسیار عظیم و جرمی نابخشودنی است و از مسئولان درخواست داریم که هر چه سریعتر این جنایتکاران را به سزای عمل خود برسانند.

وی با بیان اینکه این افراد هدفشان اختلاف بین امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: مردم ما بعد از پیروزی انقلاب این حرکات که هدفشان ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی بوده است این جریانات را بارها دیدند تجربه کردند ولی هیچ گاه تحت تاثیر جریانات شوم قرار نگرفتند و وحدت را در هر شرایطی حفظ کردند.

وی تصریح کرد: افرادی که از این جنایت ها هدفشان پراکندگی امت و ایجاد اختلاف و افتراق در امت اسلامی است به هیچ عنوان نمی‌توانند به اهدافشان برسند.
جریان های تکفیری وهابی دشمنان واقعی اسلام هستند.

مولوی عنایت اله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت سرباز ضمن محکوم کردن حتک حرمت حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه توهین به مقدسات و ‏وحدت شکنی از نظر اهل سنت حرام و محکوم است، اظهار داشت: اهل سنت نسبت به اهل بیت(ع) محبت دارند و بیشترین نام های ‏فرزندان آن ها از اهل بیت(ع) است و ما به این نام ها افتخار می‌کنیم کسی که پیامبر را جدا از اهل بیت(ع) بداند مسلمان نیست و ‏ما اهل سنت از او بیزاریم‎.

وی افزود: جامعه اهل سنت ایران هرگز از تکفیری و وهابیت حمایت نکرده و نخواهند کرد چرا که خط و مشی ‏اهل سنت از اینها جداست، ما در این کشور زندگی می کنیم و هرگز با ‏افراطیون و تکفیری‌ها هم مسیر نخواهیم بود‎.

امام جمعه اهل سنت سرباز ادامه داد: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف میان مذاهب و امت های اسلامی هستند اما ملت هوشیار ایران اسلامی هیچ گاه اسیر چنین توطئه هایی نخواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.