• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
5

۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

  • کد خبر : 151500
  • 22 فروردین 1401 - 2:43
۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
هاتف سیستان و بلوچستان - سرپرست اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با امضای تفاهم‌نامه بین این وزارتخانه و بانک توسعه تعاون، بیش‌از ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص یافته است.

حامد آرامش سرپرست اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در نشست با مدیر شعب بانک توسعه تعاون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در قالب تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی افزود: افرادی‌ که قصد ایجاد شغل را دارند و یا صاحبان کسب و کاری که بدنبال توسعه حرفه و فعالیت خود هستند می‌توانند در رسته‌های شغلی مرتبط با ورزش و جوانان، علوم پزشکی و فرهنگ و ارشاد اسلامی از این منابع بانکی استفاده کنند.

سرپرست اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: متقاضیان برای دریافت معرفی نامه می‌توانند به دستگاه مربوطه مراجعه تا پس از احراز شرایط، طرح آنها برای تایید نهایی به کمیته فنی اشتغال استان ارجاع شود.

آرامش گفت: همچنین در تفاهم نامه دیگری که بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون منعقد شده خط اعتباری ۲ هزار میلیارد ریالی برای حمایت، پشتیبانی و مانع زدایی از فعالیت شرکت های تعاونی تکمیل کننده زنجیره ارزش و تعاونی های تامین نیاز تولیدکنندگان و تعاونی‌های مستقر در تعاون شهرها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی برای اطلاع از جزییات دریافت این تسهیلات می‌توانند به معاونت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مراجعه کنند.

محمدعلی محترم مدیر شعب بانک توسعه تعاون سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: شعب این بانک در استان به عنوان یکی از بانک های عامل طرح ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری توانسته از حیث میزان تسهیلات، تعداد طرح‌های پرداخت شده و میزان اشتغالزایی در سطح کشور رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک توسعه‌ای همراه و همگام با کارآفرینان و شرکت‌های تعاونی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین حرکت خواهد کرد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون سیستان و بلوچستان ادامه داد: بانک توسعه تعاون سیستان و بلوچستان توانسته است از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ در بخش صنعت، ۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب کند و در بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز جهش مثبتی را در جذب اعتبارات ابلاغی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.