• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

تمام فعالیت‌های تامین معیشت مردم شمال سیستان و بلوچستان بر پایه کشاورزی گذاشته شده است

  • کد خبر : 151611
  • 28 فروردین 1401 - 3:04
تمام فعالیت‌های تامین معیشت مردم شمال سیستان و بلوچستان بر پایه کشاورزی گذاشته شده است
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام فعالیت‌های تامین معیشت مردم شمال سیستان و بلوچستان متاسفانه بر پایه کشاورزی گذاشته شده در حالی‌که خشکسالی‌های متعدد، کمبود بارش باران، عدم رهاسازی آب از سوی کشور همسایه؛ حوزه کشاورزی منطقه را به شدت آسیب پذیر کرده است.

محمد سرگزی نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه تمام اعتباراتی که به منطقه شمال سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده در حوزه کشاورزی بوده و از سایر ظرفیت‌های منطقه غافل شده‌ایم.

وی افزود: با ظرفیت های خوب حوزه تجارت و صنایع منطقه و همچنین دسترسی به بازار افغانستان باید در حوزه تجارت در شمال سیستان و بلوچستان بیشتر سرمایه گذاری انجام می‌شد.

نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز بسیاری از کالاهای مورد نیاز افغانستان از سایر نقاط کشور تامین می‌شود و همچنین کشاورزی باید در کنار تجارت و صنایع در منطقه دیده می‌شد و هر زمان که آب داشتیم می‌توانستیم از ظرفیت کشاورزی هم بهره‌مند شویم.

سرگزی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون هر پروژه‌ای که در حوزه کشاورزی انجام شده با شکست روبرو شده است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی یک متر مربع از پروژه ۴۶ هزار هکتاری دشت شمال سیستان و بلوچستان برای کشاورزی قابل استفاده نیست در حالی که بودجه این پروژه می توانست در حوزه اقتصادی، معیشتی، اشتغال و صنایع تغییر و تحول شگرفی در منطقه ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.